معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت:مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت خروج از کشور و دیگر محرومیت‌ها مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 27 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ، علی اشرف نجفی امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:در صورتی که مشمولان غایب خود را معرفی کنند تمهیداتی برای آنها اتخاذ می‌شود تا در محل زندگی خود خدمت کنند و چنانچه در طول دوره خدمتی خود مرتکب غیبت نشوند با نظر مساعد برای بخشودگی به مراتب بالاتر معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: برابر ماده ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه در خصوص برخورد با اصناف و ادارات متخلف در صورت به کارگیری مشمولان غایب بار اول از طریق مراجع قضائی ۱۳ میلیون تومان جریمه و در صورت تکرار در مراحل دوم و سوم نیز جریمه‌های آنها دو برابر و سه برابر خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود:شرکت در آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه، کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن‌های قانونی، ثبت هرگونه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی و استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) و شرکت‌های دولتی از محرومیت‌های اجتماعی است مشمولان غایب با آن مواجه خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خصوص اعزام مشمولین که معمولاً یکم و سوم هر ماه انجام می‌شود ومشمولین خدمت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله کوتاه کردن مو همراه داشتن دستکش و ماسک اهتمام داشته باشند.

نجفی تصریح کرد: ضروری است مشمولین خدمت قبل از اعزام توسط بهداری استان در مورد تست غربالگری قرار بگیرند و به محض ورود به پادگان نیز پادگانها مسئول هستند تا معاینات را انجام دهند.در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا مدت دوره آموزشی از دو ماه به یک ماه تقلیل پیدا کرده است.

وی ابراز داشت:معافیت تک فرزندی دیگر اعمال نمی شود و علاوه بر تک فرزند پسرباید برخی شرایط دیگر در خانواده مشمول از جمله سرپرست بودن و کهولت سن پدر  را داشته باشد تا بتواند از معافیت سربازی استفاده کند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان گفت:سامانه تلفنی ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ به منظور ارائه خدمات مشاوره به مشمولان وظیفه در ساعت اداری فعال است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار