معاون عمرانی استاندار قزوین:
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: انتقال آب رودخانه شاهرود به اراضی کشاورزی مناطق رودبار الموت و طارم در دستور کار است.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 27 June 2020
 

 آب شاهرود به اراضی کشاورزی استان منتقل می‌شود

 

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار گفت: رودخانه شاهرود یکی از ظرفیت‌های بزرگ و منابع آبی پایدار استان قزوین است، اما متاسفانه به دلایل مختلف از این ظرفیت استفاده نشده است.

فرخزاد اضافه کرد: ۱۵ سال پیش مجوزی از وزارت نیرو برای برداشت ۲۵ میلیون متر مکعب جهت اراضی حاشیه این رودخانه برای کشاورزی اخذ شد که اگر این ظرفیت در همان زمان استفاده می‌شد تحولی عظیمی در حوزه کشاورزی رخ می‌داد.
 
 
به گفته معاون عمرانی استاندار، طی سال‌های گذشته نزدیک به ۱۱ میلیون متر مکعب از ظرفیت آبی این رودخانه استفاده شده است و با پیگیری‌های مستمر در وزارت نیرو، امکان استفاده بیشتر از این میزان آب نیز به ما داده خواهد شد.

فرخزاد یادآور شد: برای ادامه طرح‌های نیمه کاره آبرسانی از این رودخانه، به مناطق رودبار الموت و طارم جلساتی برگزار شده است.

او گفت: در ادامه نیز طرح ۵۰۰ هکتاری بانک زمین که قرار است بخش از اراضی مورد نظر کشاورزی را تحت پوشش آب قرار دهد، اولویت بندی شده و در این زمینه نیز تصمیم داریم تخصیص آب تنها به اهالی ساکن در منطقه داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداراضافه کرد: اهالی روستا‌هایی که دارای درختان کهنسال هستند و به علت خشکسالی‌های اخیر باغات آن‌ها در معرض خطر بی آبی قرار داشته است نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده قرار شد بخشی از تخصیص آب در این مناطق به کار گرفته شود.

فرخزاد بیان کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح آبرسانی به اراضی ۵۰۰ هکتاری بانک زمین به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

او از ادامه اجرای عملیات آبرسانی حوزه آب شاهرود به شهرستان آبیک خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: طرح عظیم آبرسانی آب طالقان برای آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان در حال حاضر اجرایی شده و اولویت با شهر آبیک است.

به گفته فرخزاد؛ آبرسانی شهر آبیک در بخش تصفیه خانه‌ها حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لوله‌های مورد نیاز بخشی از خط انتقال آن نیز خریداری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار