هفته بیست ودوم لیگ برتر فوتبال؛
دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر روز یکشنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می شود که دریکی از حساس ترین مسابقات پرسپولیس صدرنشین به مصاف پیکان آخرین تیم جدول لیگ برتر می رود.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 27 June 2020

هفته بیست و دوم لیگ برتر روز یکشنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می شود. مسابقاتی که به دلیل ویروس کرونا بدون تماشاگر دنبال خواهد شد و تماشاگران از طریق تلویزیون می توانند مسابقات را تماشا کنند اما جذابیت و حساسیت لیگ زیاد است بخصوص در بخش انتهایی جدول که تیم های زیادی برای بقا تلاش می کنند در صدر جدول فاصله 10 امتیازی پرسپولیس باعث شده که خیلی ها این تیم را قهرمان بدانند اما خود بازیکنان و مربیان پرسپولیس می گویند هیچ چیز قطعی نیست و نباید غافلگیر شویم.

نگاهی  به این مسابقات می اندازیم؛

تراکتور تبریز- نساجی مازندران؛ جذاب و دیدنی

مالک باشگاه تراکتور یکی از مخالفان برگزاری لیگ بود این در حالی است که تیمش تمرینات و بازی های تدارکاتی انجام می داد. در نهایت هم این تیم برای حضور در مسابقات آماده شد و در اولین مسابقه باید به مصاف نساجی برود که محمود فکری آن را هدایت می کند. تراکتور در نیم فصل اول 4 بر صفر نساجی را شکست داد ولی در این مسابقه بعید است بتواند آن برد را تکرار کند. از سویی دیگر محمود فکری هم با انگیزه های زیادی به مصاف تراکتور خواهد رفت. تراکتور برای ماندن در کورس باید پیروز شود و نساجی هم نمی خواهد از رده دهم پایین تر برود. این مسابقه هم می تواند جذابیت های فنی زیادی داشته باشد البته تراکتور بازیکنانی مثل اشکان دژاگه را در اختیار ندارد. هر دو تیم برای برد انگیزه دارند.

شهرخودرو مشهد - ذوب آهن اصفهان؛ مشهدی ها به دنبال سهمیه آسیا

مالک  شهرخودرو هم از مخالفان ادامه برگزاری لیگ بود اما این تیم هم در زمان مقرر تمرینات بازی های تدارکاتی خود را انجام داد تا با آمادگی کامل وارد مسابقات شود. شهرخودرو در رده ششم جدول لیگ است و یکی از شانس های کسب سهمیه آسیایی است بنابراین این تیم پرمهره نیز انگیزه های زیادی برای انجام 9 مسابقه پایانی دارد. ذوب آهن اما شرایطش متفاوت است. این تیم بعد از جدایی منصوریان یک مربی خارجی جذب کرد که بعد از انتشار ویروس کرونا دیگر به کشورمان برنگشته است. ذوب آهن 22 امتیازی در رده یازدهم جدول است اما حاشیه امنیتی ندارد و باید در ادامه رقابت ها پیروز شود تا وضعیت مطمئنی در لیگ پیدا کند. در بازی رفت شهرخودرو با یحیی گل محمدی توانست یک بر صفر ذوب آهن را شکست بدهد. 

صنعت نفت آبادان - پارس جنوبی جم؛ دربی نفتی

این بازی دربی نفتی است. وضعیت تیم های نفتی در لیگ برتر از نظر مالی مناسب نیست. بخصوص پارس جنوبی جم که بارها مربیان و بازیکنان از شرایط نامناسب این تیم ابراز نارضایتی کردند. صنعت نفت هم سرمربی خود را ناخواسته از دست داد و اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران شد و از آن زمان روند نزولی نفت آبادان آغاز شد و 4 شکست متوالی در کارنامه اش ثبت شد اما در آخرین بازی قبل از کرونا این تیم مقابل سایپا پیروز شد. صنعت نفت اکنون در رده هفتم جدول است و این جایگاهش تثبیت شده است و خیال نفتی ها بابت سقوط نکردن راحت است اما پارس جنوبی اگرچه با 20 امتیاز در رده یازدهم جدول است اما با تیم پانزدهم جدول فقط 4 امتیاز فاصله دارد و هومن افاضلی ماموریت سختی دارد که این تیم را در لیگ برتر حفظ کند بخصوص اینکه شرایط مالی باشگاه وخیم است. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید البته آن زمان فراز کمالوند سرمربی پارس جنوبی بود و در نیم فصل دوم دو تیم با دو سرمربی جدید به مصاف هم می روند.

شاهین شهرداری بوشهر - نفت مسجدسلیمان؛ جدال شاهین برای بقا

شاهین که قبل از کرونا با میشو سرمربی کروات خود شرایط خوبی پیدا کرد و سه برد و یک باخت داشت اکنون در رده پانزدهم جدول قرار دارد. شاهین برای بقا تلاش می کند و اگر بتواند نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد همچنان در آخر جدول باقی می ماند زیرا تفاضل گل این تیم خیلی بد است و بعد از پیکان دومین خط دفاع ضعیف لیگ را در اختیار دارد. نفت مسجدسلیمان اما وضعیت پایداری در رده هشتم جدول دارد . نفتی ها دغدغه سقوط و استرس کسب سهمیه ندارند ولی برای دفاع از اعتبار فوتبال خود می جنگند. البته شاهین انگیزه بیشتری در این مسابقه برای برد دارد.

پیکان - پرسپولیس؛ فرار به سمت چهارمین قهرمانی؟

پیکان در رده آخر جدول لیگ برای بقا تلاش می کند. تیمی که با 38 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما خط حمله اش زهردار است. پیکانی ها 28 گل زد ه اند اما نتوانسته اند از این گل های زده به خوبی دفاع کنند. ویسی اکنون می خواهد این تیم را در لیگ حفظ کند و بارها در مصاحبه هایش مدعی شده که تیمش سقوط نخواهد کرد اما در این بازی کار سختی پیش رو دارد. پرسپولیس قهرمان سه دوره لیگ برتر به دنبال کسب چهارمین عنوان قهرمانی است و با 10 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد. هر دو تیم برای پیروزی در این بازی انگیزه های زیادی دارند و قطعا بازی تماشایی از کار در می آید که به دلیل ویروس کرونا این مسابقه نیز مانند سایر بازی ها در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهرقدس برگزار می شود. سرخپوشان تهرانی در صورت پیروزی با پیکان به سمت پوکر قهرمانی فرار می کنند اما اگر پیکان از پرسپولیس امتیاز بگیرد ادامه لیگ در صدر جدول جذاب تر و داغتر خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار