کد خبر: ۸۶۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 26 June 2020

آشنایی مردم با ماهیت آمریکا/ هرگز مذاکره نمی کنیم

تابناک/ امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم شناخت و درک مناسب و کاملی از آمریکا و کشورهای اروپایی دارند، گفت: مسئولان بدانند هرگز با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر رشت با اشاره به اینکه امروز یکی از حربه‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی تغییر سبک زندگی است، اظهار کرد: حیا و شرم و عفت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی است.

وی تأکید کرد: در صورتی که مسلمانان به این سه ویژگی در طول زندگی خود پایبند باشند قطعاً بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه رشت بر ضرورت وجود حیا در برابر خداوند متعال نیز تأکید و با اشاره به اهمیت توجه مسلمانان به این موضوع، گفت: پروا از خداوند در پنهان و آشکار سبب عزیزتر شدن افراد در پیشگاه خداوند متعال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد مهم در خصوص حیا موعظه کردن است، تصریح کرد: انسان‌ها باید در همه حال به دنبال وعظ خود باشند و زیرا از راه‌های مهم حیا موعظه خود است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به حوادث تروریستی در ششم و هفتم تیر ماه سال ۶۰ نیز اشاره و اظهار کرد: امروز شاهد تلاش دستگاه قضا برای برخورد با فساد حتی در درون خود این دستگاه هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب سلامت باید در ابتدای از خود دستگاه قضا آغاز شده و در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: با تشدید بازرسی‌ها می‌توان فساد در دستگاه‌های اداری را رفع کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به موضوع هسته‌ای و برجام و برخورد دوگانه کشورهای اروپایی، گفت: کشورهای اروپایی دنبال رو و یدک کش آمریکا هستند و با فشار بر آژانس انرژی اتمی به دنبال باج خواهی از ایران هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تمدید تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران است، افزود: آمریکا می‌خواهد با افزایش فشار بر ایران مسئولان را به میز مذاکره بازگرداند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به رفتار برخی دولتمردان، و با بیان اینکه عده‌ای با وجود همه دروغ‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران و نظام اسلامی برای انجام مذاکره با این کشور تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر بصیرت و آگاهی مردم ایران و شناخت نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی، تصریح کرد: حقوق زن، انرژی هسته و موشک بهانه کشورهای اروپایی و آمریکایی برای فشار بر مردم ایران و رسیدن به اهداف خود است.

امام جمعه رشت در خطاب به برخی مسئولان با بیان اینکه در زمینه برجام شاهد بد عهدی‌های آمریکایی‌ها بوده‌ایم، اظهار کرد: همچنین در سال گذشته شاهد بودیم که به دستور مستقیم مقامات آمریکایی سردار حاج قاسم سلیمانی را نیز به شهادت رسانند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آمریکا یکی از ظالم ترین و جانی ترین کشورها در عرصه بین المللی است، افزود: مسئولان نباید اشتباه برجام را دوباره تکرار کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و هم پیمانانش همه زیاد خواه بوده‌اند و به دنبال کسب منافع بیشتر از ملت‌ها و کشورها هستند، گفت: مسئولان باید هوشیار باشند که هیچ حرکتی برای دلخوش شدن آنها به مذاکره دوباره انجام دهند و باید همانند رهبر معظم انقلاب قاطعانه بگویند «آمریکایی‌ها بگویید شما را شایسته مذاکره نمی‌دانیم».

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بودن جوانان حشدااشعبی نتیجه استیصال آمریکا است، افزود: آمریکا و مقاماتش می‌دانند که امروز دیگر نمی‌توانند با استفاده از تسلیحات نظامی علیه ملتی اعلام قدرت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار