سید محسن مظهری:
به گزارش تابناک سمنان: سید محسن مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان از کاهش ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی در سطح استان خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرا‌های استان در سال گذشته ۱۸.۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 25 June 2020
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان ظهر پنج شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی دادگستری کل استان سمنان ضمن اشاره به کاهش ورودی پرونده در دستگاه قضائی طی سال ۹۸ بیان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در این استان در این سال ۹ درصد کاهش یافته است.

وی از کاهش تعداد پرونده‌های دادگاه عمومی نیز خبر داد و تاکید کرد: میزان پرونده‌های ورودی در دادگاه عمومی و انقلاب استان طی سال ۹۸ به میزان ۱۴ درصد کاهش داشته است.

سید محسن مظهری با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرا‌های استان سمنان نیز ۱۸.۵ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: در سال ۹۸ تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی ۴۵ هزار و ۲۰۸ پرونده و تعداد ورودی‌های دادسرا‌های استان سه هزار و ۱۳۷ مورد بوده است.

مظهری با بیان اینکه پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های عمومی و انقلاب در سال ۹۸ سه هزار و ۷۵۴ مورد بوده است، ابراز کرد: ورودی پرونده‌های کیفری نیز طی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نزدیک به ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه خواستار اطلاع رسانی بیشتر از سوی رسانه‌ها در خصوص دریافت شناسه قضائی شد و ابراز کرد: ۳۳ درصد مردم استان این شناسه را دریافت کردند، اما باید تلاش کنیم تا مزیت‌های ابلاغ‌های الکترونیکی و تسریع در امور را به مردم تبیین کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه ۹۶ درصد ابلاغ قضائی در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود لذا ضروری است که مردم شناسه الکترونیکی خود را دریافت کنند، بیان کرد: دادرسی الکترونیک در پی شیوع کرونا انجام شد و نه تنها رضایتمندی اصحاب دعوا را به دنبال داشت بلکه هزینه‌ها را نیز کاهش داد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار