قرار بود از امروز ارزش افزوده‌ای به قیمت بلیت سینما‌ها اضافه شود؛ ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.
کد خبر: ۸۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 24 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: دو روز پیش با انتشار خبری مبنی بر گران شدن بلیت سینما حاشیه‌هایی به وجود آمد.

در پی این حواشی محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران کشور، مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش و علی سرتیپی رئیس کانون پخش‌کنندگان، در مصاحبه‌هایی جداگانه اعلام کردند، این افزایش قیمت بلیت، ارزش افزوده‌ای است که به اداره مالیات تعلق دارد و به حساب آن‌ها می‌رود و سینماگران از آن سهمی ندارند.

از امروز دو فیلم سینمایی «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوستند و بلیت فروشی آن‌ها آغاز شده است. 

اما با نگاه به صفحه سینما تیکت به عنوان یکی از درگاه‌های خرید بلیت سینما و از زیر مجموعه‌های سمفا (سامانه مدیریت فرآیند و ارزشیابی) متوجه می‌شویم، بلیت‌ها تغییر قیمت نداشته اند و با همان نرخ‌ قبلی یعنی شش، دوازده، پانزده و بیست هزار تومان به فروش می‌رسند.

علت این موضوع را از محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران کشور پیگیری کردیم؛ او در گفت و گو با ما گفت: بلیت‌هایی که قیمتشان ۲۰ هزار تومان است، به ۲۱۸۰۰ می‌رسد؛ یعنی طبق مصوبه شورای صنفی نمایش ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود. دستورالعمل اجرایی این امر صادر شده و اگر تاکنون قیمت‌ بلیت‌ سینما روی صفحه نمایش درگاه‌های بلیت فروشی تغییر نکرده است، به زودی تغییرات اعمال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار