اندیشکده آمریکایی در خصوص حملات تروریستی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 24 June 2020

حملات تروریستی در آمریکا

به گزارش تابناک سمنان: حدود سه سال و نیم از ورود دونالد ترامپ نژادپرست به کاخ سفید می‌گذرد. ترامپ شخصی است که به اعتراف رسانه‌های رژیم صهیونیستی با حمایت گروه‌های راستگرای نژادپرست و افراطی آمریکا و صهیونیسم جهانی به قدرت رسیده است.

از زمان به روی کار آمدن ترامپ تاکنون، آمریکا و جهان به خاطر سیاست‌ها و اقدامات جنون آمیز وی، دچار هرج و مرج بسیاری شده است.

در ابتدا قانون ممنوعیت ورود اتباع کشور‌های عربی و اسلامی به خاک آمریکا را به تصویب رساند و بعد دیوار حائل را با مکزیک ساخت و نهایتا طرح خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را امضا کرد و همزمان به ارتش آمریکا دستور داد تا به سمت معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست، گلوله جنگی شلیک کنند.

ترامپ از زمانی که رئیس جمهور شد هر روز تصمیمی جدید و دیوانه وار اتخاذ می کند.  از کشتن تظاهرکنندگان آمریکایی با گلوله جنگی تا خروج از توافقنامه‌ها و اعمال تحریم‌های بسیار ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، نمونه‌هایی از این تصمیمات بود.

حال اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک با انتشار ویدئویی نسبت به تحرکات گروه‌های راستگرا در ایالات متحده آمریکا و افزایش حملات تروریستی از سوی این گروه‌ها هشدار داد. این اندیشکده انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور را عاملی برای تشدید دوقطبی‌های اجتماعی در این کشور و افزایش خشونت معرفی می‌کند.

اعتراضات گسترده اخیر که پس از قتل جورج فلوید، یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس شهر مینیاپولیس در این کشور به وقوع پیوست، بحث شکاف‌های نژادی و مذهبی در این کشور را برجسته کرده است.

گفتنی است سه نوع شبکه تروریستی راستگرا در ایالات متحده وجود دارد؛ راستگراهای معتقد به برتری سفیدپوستان، افراط‌گرایان ضد دولتی و طردشدگان اجتماعی.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار