بنا بر گزارش‌ها خانواده ترامپ از "مری ترامپ"، برادرزاده رئیس‌ جمهوری آمریکا، به دادگاه شکایت کرده است تا مانع از انتشار کتاب خاطرات جنجالی او شود.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 24 June 2020

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که رابرت ترامپ، برادر کوچک‌تر دونالد ترامپ، روز سه شنبه (۲۳ ژوئن)‌ در دادگاهی در نیویورک مدعی شده است که کتاب مذکور یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات که مری ترامپ سال‌ها پیش در جریان تقسیم ارث با آنها امضا کرده است را نقض می‌کند.

رابرت ترامپ در بیانیه‌ای گفته است که از تصمیم برادرزاده خود "بسیار ناامید شده" است. برادر رییس جمهوری آمریکا گفت: «تلاش او برای مبالغه و تحریف در روابط خانوادگی ما پس از این همه سال و برای منافع مالی خودش، اهانت و بی عدالتی به یاد و خاطره برادرم، فرد، و والدین عزیزمان است.»

قرار است که کتاب خاطرات مری ترامپ حدود یک ماه دیگر در روز ۲۸ ژوئیه منتشر شود. ناشر این کتاب، سایمون و شوستر، اخیرا کتاب جنجالی جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ را علیرغم تلاش دولت وی برای ممانعت از انتشار آن با حکم دادگاه، به چاپ رساند. در آن پرونده ناشر با استناد به متمم یک قانون اساسی که آزادی بیان را تضمین می کند از حق انتشار دفاع کرده بود.

به گزارش بی.بی.سی گفته می‌شود که مری ترامپ در کتاب خود نوشته است که یکی از منابع ناشناسی بوده است که اطلاعاتی درباره دارایی‌های شخصی ترامپ و سوابق مالیاتی وی را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده بود. این روزنامه در این خصوص رسما اظهار نظری نکرده است.

عکسی از خواهران و برادران ترامپ - از راست به چپ: ماریان، دونالد، فرد، الیزابت و رابرت

در توضیحات این کتاب در وبسایت آمازون عنوان شده است که نویسنده توضیح خواهد داد که عمویش چگونه "به مردی تبدیل شد که حالا سلامت، امنیت اقتصادی و بافت اجتماعی دنیا را تهدید می‌کند."

در ادامه این توضیحات می‌خوانیم که "او توضیح می‌دهد که چگونه وقایع خاص و ساختار کلی خانواده مرد آسیب دیده‌ای را که امروز در کاخ سفید نشسته است خلق کردند، از جمله رابطه عجیب و مضری که میان فرد ترامپ و دو پسر بزرگش فرد جونیور و دونالد وجود داشت."

مری ترامپ ۵۵ ساله فرزند فرد ترامپ جونیور، برادر بزرگ دونالد ترامپ است که در ۱۹۸۱ و در سن ۴۲ سالگی در درگذشت. او در بیشتر عمر خود از می‌خوارگی رنج می‌برد و دلیل مرگ زودهنگامش نیز حمله قلبی ناشی از مصرف بیش از حد مشروبات الکلی بود.

ترامپ عنوان کرده است که مشکلات شخصی برادرش محرک تلاش‌های او در دولت برای مقابله با بلای اعتیاد به مواد مخدر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار