بولتون:
مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در کتاب خود عنوان داشته که رئیس جمهور آمریکا به دنبال آن بود تا به هر نحوی با کشورهای ایران و کره شمالی به توافق برسد.
کد خبر: ۸۶۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 22 June 2020

 

 

ترامپ به دنبال رسیدن به «هر نوع توافقی» با ایران و کره شمالی بود

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از نیویورک تایمز، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، در کتاب خود عنوان داشته که دونالد ترامپ به دنبال آن بود که با ایران و کره شمالی به توافق برسد.

به اعتقاد بولتون ترامپ می‌خواست به توافق برسد و تفاوتی نداشت که این توافق چه نوع توافقی باشد.

بولتون می‌نویسد: ترامپ می‌خواست به هر نوع توافقی که شده با ایران و کره شمالی برسد تا از آن به عنوان یک پیروزی برای خود یاد کند.

بر اساس نوشته‌های بولتون، استراتژی تعریف شده برای رسیدن به این هدف آن بود تا از طریق افزایش فشارها بر تهران و پیونگ یانگ، ایران و کره شمالی بر سر میز مذاکره حاضر شوند. این استراتژی در مورد کره شمالی جواب داد اما در مورد ایران نه و تهران فعالیت هسته‌ای خود را افزایش داد.

به گزارش مهر، کتاب جدید بولتون با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» جنجال زیادی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا راه انداخته تا آنجا که کاخ سفید سعی داشت به بهانه افشای اطلاعات محرمانه از انتشار آن ممانعت کند.

در همین حال، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که مثل بولتون از چهره‌های تندرو حزب جمهوریخواه است، او را خائن خطاب کرده و به کنایه می‌گوید «من نیز در همان اتاق بودم».

بولتون همچنین در بخش دیگری از کتابش به سفر «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران به فرانسه در جریان برگزاری نشست «گروه ۷» در سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کند و می‌گوید: ترامپ در ابتدا از رئیس جمهور فرانسه درباره سفر وزیر خارجه ایران سوال کرد و پس از آن رئیس جمهور فرانسه ترامپ را به دیدار با وزیرخارجه ایران دعوت می‌کند و به گفته بولتون، رئیس‌جمهور آمریکا واقعاً می‌خواست با ظریف دیدار کند.

در این میان بولتون به تلاش نتانیاهو برای تماس مستقیم با ترامپ و ممانعت از گفتگوی احتمالی میان ترامپ و ظریف اشاره می‌کند، اگرچه بر اساس خاطرات منتشر شده از سوی بولتون، نتانیاهو موفق به این تماس نمی‌شود و دیدار ترامپ و ظریف هم در نهایت انجام نمی‌شود.

منبع : مهر

برچسب ها: بولتون ، ترامپ ، امریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار