کد خبر: ۸۶۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 21 June 2020
 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از حفظ بیشتر جنگل های گیلان در آتش سوزی های استان خبر داد.

تابناک/محسن یوسف پور با اشاره به رویکردهای این اداره کل در حفظ جنگلهای گیلان ابراز داشت: علیرغم گستردگی و شدت زیاد آتش در حاشیه و عمق جنگلهای استان در شهرستانهای مختلف در سال ٩٨ و امسال، با تلاش بسیار زیاد همکاران منابع طبیعی که در صف اول إطفاء حریق جا داشتند و همچنین مردم و مسئولین محلی که همکاری کردند، با کمترین آسیب جنگلهای استان را از این بلا رهایی دادیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: هر چند که از سوی برخی تلاش شد واقعیت طوری دیگر جلوه داده شود اما واقعیت و آمار همان چیزی بود که توسط فرمانده ارشد انتظامی مستقر در اداره کل که در تمام مراحل سایه به سایه همکاران حفاظتی در عرصه حضور داشت گزارش شده است.

یوسف پور ادامه داد: افتخار ما این است که بیش از ٩٨ درصد از آتش سوزی های استان را توانستیم در سطح مهار کنیم و از تنه ای و تاجی شدن در تمامی زمانهای وقوع، هم در سال گذشته و هم امسال جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به فداکاری یگان های حفاظت منابع طبیعی خاطرنشان کرد: همکاران حفاظتی در این آتش سوزی ها جانفشانی کردند. به طور مثال همکاری حفاظتی در آتش سوزی رودبار داریم که در اثر کوبیدن مداوم آتش کوب بر خاک در اثر گرما تمام پوست دستانش جمع شد، اما با این حال حاضر نشد آتش کوب را به دیگری بسپارد و خود به مهار آن اقدام کرد. ما از این نمونه ها کم نداشته و نداریم که تا پای جان برای نجات جنگل مردانه ایستاده اند.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به آغاز فصل تابستان اعلام کرد: با آغاز تابستان و گرمای شدید و خطر تشدید آتش سوزی ها، یگان های اطفا حریق منابع طبیعی با تجهیزات موجود و نیروهای جان بر کف آماده مقابله با حریق های احتمالی در عمق و حاشیه جنگل ها و مراتع میباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار