بهنامجو:هیچ تعاونی مسکن حق سوءاستفاده از نام دستگاه اجرایی را ندارد
استاندار اردبیل گفت: هیچ تعاونی مسکن حق سو استفاده از نام دستگاه اجرایی را ندارد.
کد خبر: ۸۶۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 21 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی مشکلات تعاونی های مسکن در سالن باهنر استانداری اظهار کرد:هیچ تعاونی مسکن حق سو استفاده از نام دستگاه اجرایی را ندارد و هرگونه خرید و فروش اراضی خارج از محدوده غیر مجاز اعلام شده و مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گیرند.

در این باره بخوانید
تعاونی‌مسکن استانداری و دادگستری‌اردبیل زمین‌خواری می‌کنند
واکنش رئیس دادگستری استان به تخلفات تعاونی‌های مسکن ادارات

وی با بیان اینکه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی باید در رابطه با تعاونی های مسکن اداره متبوعه خود اطلاع کافی داشته باشند افزود: علاوه بر تعاونی های مسکن، بنگاه های املاک نیز نباید در خرید و فروش اراضی خارج از محدوده وارد معامله شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه عده ای در تفکیک زمین های خارج از محدوده نام طرح گردشگری گذاشته اند اظهار کرد: طبق استعلام صورت گرفته از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری هیچ یک از زمین های خریداری شده از کشاورزان کاربری گردشگری ندارند و هر گونه تغییر کاربری در خارج از محدوده شهر امکان ندارد و در کمیسیون ماده ۵ با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه هرگونه سود جویی از محل خرید و فروش زمین های غیر قانونی در اردبیل غیر قابل قبول است گفت: باید برای پیشگیری از تفکیک و خرید و فروش اراضی درجه یک کشاورزی و خارج از محدوده همه دستگاه ها متولی پای کار بیایند‌.

اکبر بهنام جو تاکید کرد: اعضای کمیسیون ماده پنج باید در رابطه با مجوز زمین های خارج از محدوده نهایت دقت را داشته باشند که در حق مردم احجاف نشود.

این مسوول گفت:بعد از تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل، میزان زمین های با کاربری مسکونی داخل محدوده مشخص می شود و کارکنانی که تا بحال از مزایای طرح مسکن برخوردار نبوده و شرایط این فرایند را داشته باشند با متمرکز کردن تعاونی های مسکن می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

استاندار اردبیل از مسولان ذیربط خواست بصورت شفاف جهت تنویر افکار عمومی و صیانت از اراضی ملی و زمین های مرغوب کشاورزی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کنند.

در این جلسه همچنین رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت : نباید با ملاحظه کاری و مماشات با متخلفان برخورد کنیم بلکه هر کس در راستای به هم زدن جو عمومی و درآمد زایی از راه غیر قانونی برخورد جدی داشته باشیم.

ناصر عتباتی در رابطه با ثبت زمین های قرار دادی و خارج از محدوده گفت:اداره کل ثبت اسناد باید به تمام شعبات ثبتی خود ابلاغ کند هیچ یک از اراضی کشاورزی تفکیک شده تعاونی های مسکن را که برای تامین مسکن کارکنان ادارات و خرید و فروش توسط آنها انجام می شود ثبت نکنند.

وی افزود: با ورود به موقع می توان از عواقب این موارد پیشگیری کرد که البته تاکنون هیچ تعاونی موفق به تغییر کاربری اراضی نشده است .

عتباتی گفت: توافقات شفاهی تعاونی با کشاورز و افراد وجاهت قانونی ندارد و قانون ممنوعیت تغییر کاربری در قالب تعاونی‌های مسکن برخورد می کنیم و فعالیت تعاونی های مسکن باید قاعده مند شود.

رییس دادگستری استان اردبیل ادامه داد: نظارت اداره کل تعاون ورفاه اجتماعی بر عملکرد تعاونی ها باید بصورت مستمر باشد و با توجیه هیئت مدیره تعاونی ها مانع از سودجویی افراد در بحث خرید و فروش زمین باشند و صیانت از اراضی مرغوب وظیفه همه دستگاه ها است.

در این جلسه سایر اعضا از جمله مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل امور اراضی و معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل پیشنهاد و راهکارهای خود را ارایه دادند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار