استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: پیگیری جدی تکمیل پروژه ملی سامانه گرمسیری در سال جاری و تلاش برای تامین اعتبار این طرح از سوی وزارت نیرو باید در اولویت مدیریت جدید سازمان جهاد کشاورزی استان باشد.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲ 21 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: رییس جمهوری هم نسبت به تکمیل این پروژه ملی تا قبل از اتمام دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تاکید دارد و خواستار تامین بودجه تکمیل این طرح از سوی وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه شد.

وی افزود: ۱۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار استان ایلام برای تبدیل به اراضی باغی در قالب طرح ملی و با هدف جلوگیری از شخم زیراشکوب جنگل و فرسایش خاک در نظر گرفته شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: پیگیری و تکمیل پروژه های کوچک تامین آب در نقاط مختلف استان به ویژه در منطقه هلیلان در سال جاری باید در دستور کار مدیریت جدید سازمان جهادکشاورزی قرار بگیرد.

وی همچنین توصیه کرد: رییس کنونی سازمان جهاد کشاورزی با آرامش و ایجاد وحدت رویه بین دستگاه های مدیریتی تابعه و سایر ادارات و بدور از هرگونه حاشیه ای در راستای توسعه و افزایش بهره وری صنعت کشاورزی استان تلاش کند.

کاهش واردات محصولات راهبردی اولویت وزارت جهادکشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی هم در این دیدار گفت: وزارت جهادکشاورزی به عنوان پیشانی تولید کشور در سال جاری مصمم به تحقق منویات رهبری متناسب با شعار سال است.

محمدرضا طلایی افزود: یکی از مهمترین دغدغه ها و برنامه های وزارت کاهش واردات محصولات راهبردی است که باید میزان تولید کمی و کیفی این محصولات در کشور توسعه و گسترش یابد.

وی در خصوص سرمایه گذاری در زیربخش های کشاورزی هم یادآور شد: باید باتوجه به گستردگی کار در حوزه کشاورزی طرح های مختلف آماده ارائه به سرمایه گذار باشد و تا قبل از ورود سرمایه گذار به کار تمام موانع و مشکلات فراروی سرمایه گذاری توسط مسوولان استان مرتفع شود.

طلایی تاکید کرد: بدون شک کشاورزی بر سایر حوزه ها تاثیر مستقیم دارد چرا که تامین غذای سفره مردم و تامین کالا برای تنظیم بازار خرید بر عهده وزارت جهادکشاورزی است.

وی در پایان از استاندار ایلام و رییس جدید سازمان جهادکشاورزی استان ایلام خواست: به طور جدی پرداخت معوقات کارکنان جهاد کشاورزی را پیگیری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی و مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان جهادکشاورزی ایلام به استان سفر کردند.

در این آیین محمدعلی اقدسی به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی معرفی و جایگزین سیدمحمد تراب میری شد.

اقدسی پیش از این معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار