کد خبر: ۸۶۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 20 June 2020

امام جمعه موقت زابل گفت: اگر مراجعه‌ای به مسائل شرعی، اجتماعی و اصول اخلاقی داشته باشیم در همه آن ها توصیه و سفارش به رعایت اصول بهداشتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زابل که در مصلی المهدی (عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تقوا کلید سعادت انسان در دنیا و آخرت است و یکی از مهم‌ترین ابزار تقوا، مراقبت نفس است.

وی با اشاره به اینکه رعایت مسائل مربوط به سلامت جسم و پرهیز از به خطر انداختن جان انسان‌ها و حفظ نفس از ضروریات و واجب است، افزود: در ایامی که شیوع بیماری کرونا همه را درگیر و گرفتار کرده مراقبت و مواظبت از سلامت خود و دیگران بسیار ضروری است.

امام جمعه موقت زابل ضمن تشکر ویژه از کادر درمانی و بهداشتی و آرزوی سلامتی و توفیق برای این عزیزان گفت: از آحاد مردمی که نکات و اصول بهداشتی را رعایت کرده و می‌کنند نیز تقدیر و تشکر دارم.

وی با اشاره به اینکه اگر مراجعه‌ای به مسائل شرعی، اجتماعی و اصول اخلاقی داشته باشیم در همه آنها توصیه و سفارش به رعایت اصول بهداشتی شده است، ادامه داد: البته در اجتماع افرادی هستند که از لحاظ جسمی ضعیف‌ترند و خدایی نکرده ممکن است از جانب ما آسیبی به این عزیزان وارد شود.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی ضروری است، بیان کرد: ۳۱ خرداد سالروز شهادت، شهید دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۶۰ و روز بسیج اساتید است که این روز را گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهید چمران یک دانشمند مجاهد و یک عالم عامل بود و دارای ویژگی‌های خاصی بود زیرا ایشان علاوه بر اینکه یک روشنفکر واقعی بود، یک دانشمند با سواد، یک مجاهد شجاع و همچنین یک انسان بااخلاق، احساسی و عاطفی بودند.

امام جمعه موقت زابل در ادامه خطبه‌ها ضمن گرامی داشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ گفت: این روز را به مجاهدان عرصه تبلیغ دین، طلاب و روحانیون، حوزه‌های علمیه برادر و خواهر، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و همه فعالین عرصه تبلیغ دین، تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان که هجمه‌های فراوان دشمن بر اعتقادات و اخلاقیات مردم وارد می‌شود، وظیفه سنگینی بر عهده مبلغین دین است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز اصناف اظهار داشت: این روز را نیز خدمت همه اصناف بالاخص فعالین عرصه تولید و و عرصه بازار تبریک عرض می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار