کد خبر: ۸۶۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 18 June 2020

صاحبان مشاغل فرهنگ و هنر در سامانه «کارا» ثبت‌نام کنند

تابناک/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از صاحبان کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر استان که دارای کد کارگاهی بیمه هستند و تاکنون پیامک ثبت تقاضا برای برخورداری از تسهیلات کرونا در سامانه «کارا» دریافت نکرده‌اند، خواست برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.

 وی با بیان این مطلب که سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده است، گفت: 13 رشته کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در سامانه تعریف شده که متقاضی باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه کسب و کارهایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی هستند در مرحله اول این تسهیلات قرار دارند، افزود: متقاضیان فاقد کد بیمه در مرحله دوم می توانند تسهیلات دریافت کنند.

فاضلی ادامه داد: ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

فاضلی عنوان داشت: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیروها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه وثیقه های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در 24 قسط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار