حاکمیت قانون می توانتولید را به راحتی و در کوتاه مدت چندین برابر کند که با توجه به شرایط تحریمی کشور ضرورتی انکار ناپذیر است.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 18 June 2020

 

  استاد اقتصاد دانشگاه مازندران با بیان اینکه ثبات سیاسی و ارتباطات موثر با جهان، کیفیت قوانین و مقررات عمده نیازهای بخش تولید است و گفت: عمده مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری مشکلات قوانینی و به اصطلاح آئین نامه‌ای و بخشنامه‌ای است.

پروفسور احمد جعفری صمیمی روز پنجشنبه در نشست وزیر اقتصاد با فعالان اقتصادی مازندران در بابلسر ثبات سیاسی و ارتباطات موثر با جهان خارج از مرزها و کیفیت قوانین و مقررات عمده نیازهای افزایش تولید عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاری مشکلات قوانینی و به اصطلاح آئین نامه ای و بخشنامه ای است.

وی همچنین فساد اقتصادی را از مهمترین موانع تمامی سیستم های اقتصادی عنوان کرد و اظهارد اشت: حتی بهرتین اقتصضادهای دنیا نیز در برابر فساد اقتصادی ناکارآمد خواهند بود.

استاد اقتصاد دانشگاه امکان افزایش تولید را در رابطه مستقیم مبارزه با فساد اقتصادی دانست وافزود: فساد اقتصادی بخش تولید را در کوتاه مدت فرسوده و در بلند مدت از مسیر خارج می کند.

به گفته جعفری صمیمی حاکمیت قانون می توانتولید را به راحتی و در کوتاه مدت چندین برابر کند که با توجه به شرایط تحریمی کشور ضرورتی انکار ناپذیر است.

دولت باید از مدیریت اقتصاد خارج شود

وی با اشاره به اینکه اقتصاد های بزرگ به سمت خروج دولت از فعالیت اقتصادی حرکت می کنندف افزود: دولت باید خود را به جایگاه نظارت برساند و از هر فعالیتی اقتصادی خارج شود.

این استاد اقتصاد با بیان اینکه دولت باید تسهیل کننده حضور سرمایه گذاران خارحی باشد ، گفت: سیاست کوچک سازی دولت باید در دستور کار دولتمردان ما قرار بگیرد.

جعفری صمیمی نوسانات مداوم در بازار و سفته بازی را یک سم برای اقتصاد کشور و بخش تولید توصیف کرد و گفت: باید به هر طریقی که شده جلوی نوسانات گرفته شود.

این استاد دانشگاه همچنین به نقش بانک ها در افزایش و گستردش تولید اشاره کردو افزود: بانک ها باید بنگاه داری را رها کرده و به واسطه ای در حوزه تولید و اشتغال قدم بگذارند.

وی یکی از راه حل های خروج کشور از بن بست های بخش تولید را پایکار آمدن بانک ها عنوان کرد و تاکید کرد: بانک ها باید از بورس بازی و همچنین بنگاه داری خارج شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار