مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین: ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوین با هدف جلوگیری از توسعه بیابان و ایجاد پوشش گیاهی نهال کاری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 18 June 2020

 

 تثبیت وتوسعه پوشش گیاهی در اولویت منابع طبیعی استان

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین , مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: بارندگی‌ها وضعیت اراضی بیابانی قزوین را طی ۲ سال گذشته بهتر کرده است، اما همچنان وضعیت این نقاط شکننده است.

علی اکبر اسداللهی گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوین با هدف جلوگیری از توسعه بیابان و ایجاد پوشش گیاهی نهال کاری می‌شود.

 اسداللهی افزود: این مقدار نهال کاری در مناطق بیابانی شرق استان قزوین شامل جنوب آبیک و شمال بوئین زهرا اجرا خواهد شد.

وی گفت: این نهال‌ها از گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آب بر هستند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین؛ کنترل و هدایت روان آب‌ها در سطح ۵۰۰ هکتار از دیگر اقدامات بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین در سال جاری است.

اسداللهی گفت: در سالیان گذشته ۱۰۰ هزار هکتار از ارضی شرق و جنوب شرق استان قزوین در معرض بیابانی شدن قرار گرفته بود که به واسطه نزولات جوی، تشدید برخورد با برداشت غیرمجاز آب، کاهش افت سفره‌های آب زیرزمینی و مدیریت چرا، این خطر تا حدودی رفع شده است.

وی گفت:  تدوام این روند منوط به ادامه بارندگی‌ها و تشدید حفاظت از منابع آبی و همچنین رعایت الگوی کشت است.

رعایت الگوی کشت و نقش موثرآن در کنترل و پیشگیری از بیابانی شدن اراضی از دیگر راهکار‌های مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین بود.

استان قزوین دارای ۲۹ هزار هکتار اراضی بیابانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار