کد خبر: ۸۶۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 17 June 2020

آتش سوزی در جنگل های پره سر سطحی است

تابناک/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: آتش سوزی در جنگل های پره سر منطقه کلاب سطحی است و هم اکنون شرایط مدیریت شده و مشکل خاصی نیست.

محسن یوسف پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از برخی حاشیه سازی ها درباره این آتش سوزی افزود: در آتش سوزی ها از جمله این حریق اگر مسئله بحرانی باشد از مدیریت بحران استانداری و سایر مناطق کمک می گیریم در حالیکه اکنون در آتش سوزی جنگل پره سر مشکلی نیست و حریق سطحی است.

وی اظهار داشت: نیروها در منابع طبیعی شهرستان با تمام قوت برای مهار حریق پای کار هستند، نباید با برخی خبرها و حرف ها روحیه این نیروها تضعیف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: مدام از آتش سوزی در این منطقه گزارش گرفته می شود، اکنون نیازی به اعزام نیرو از استان نیست اگر نیازی باشد، حتما نیروها اعزام می شود.

وی با تاکید بر این که تمام تلاش همکارانم این است که حریق به تاج و تنه درخت نرسد، یادآور شد: آتش سوزی در جنگل های پره سر در منطقه کلاب سطحی است و آتش به تنه درخت نرسیده و این مهم را مدیریت می کنیم تا کم کم خاموش شود.

وی خاطر نشان کرد:  گیلان از استان هایی است که آتش سوزی های در جنگل هایش سطحی است و به تنه و تاج درختان نمی رسد.

وی اضافه کرد: جنگل هایی در مناطق مختلف گیلان از جمله در پره سرسوزنی برگ است که  هر ساله با گرم شدن هوا به دلیل برخورداری از ماده ای خاص و به پایین بودن درجه احتراق آن بر اثر کوچکترین عامل اشتعال زا از جمله ته سیگار دچار حریق می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه این درختان سوزنی برگ بومی استان نیستند، اضافه کرد: این نوع درختان علاوه بر خطر آتش سوزی خاک را نیز ضعیف می کند.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار