حسینی قطب آبادی مطرح کرد؛
نماینده مردم شهربابک در مجلس می گوید از آنجایی که اجرای طرح‌های پیش فروش خودرو کارشناسی و مهندسی شده نبوده و مطابق مسائل علمی وعملی دنیا نیست، تأثیرات آن دوام و بقایی ندارد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 17 June 2020

به گزارش «تابناک»، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده مردم شهربابک در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از طرح‌های پیش فروش خودرو، گفت: اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو و سایپا در پیش فروش و فروش فوری خودرو نه تنها کمکی به ساماندهی بازار نمی‌کند، بلکه به التهاب آن نیز دامن خواهد زد.

اجرای طرح‌های پیش فروش بسترساز گرانی مجدد خودرو

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اجرای طرح‌های پیش فروش خودرو همانند فشردن فنر است؛ به این معنا که اجرای این طرح به صورت موقت منجر به کاهش قیمت چارچرخ ها شده، اما در نهایت با شوک به بازار موجب گرانتر شدن بهای خودرو خواهد شد.

طرح‌های پیش‌فروش خودرو نمایشی است

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های پیش‌فروش خودرو نمایشی است، گفت: از آنجایی که اجرای این طرح‌ها کارشناسی و مهندسی شده نبوده و مطابق مسائل علمی وعملی دنیا نیست، تأثیرات آن دوام و بقایی ندارد.

ساماندهی وضعیت خودرو دستورکار کمیسیون صنایع و معادن است

نماینده مردم شهر بابک با بیان اینکه باید به جای تصمیم گیری های عجولانه که با هدف به دست گرفتن بازار انجام می‌شود به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات صنعت خودروسازی بود، افزود: در حال حاضر خرید خودرو به دلیل نوسانات قیمتی و تیراژ تولید برای حقوق‌بگیر ناممکن است.

وی با بیان اینکه با واگذاری ایران خودرو و سایپا، تولید محصولات باکیفیت دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: ساماندهی وضعیت خودرو یکی از دستورکارهای کمیسیون صنایع و معادن است.

انتقاد از افزایش تقاضا با گرانتر شدن کالا

حسینی فرهنگ ایرانیان در خرید را یکی دیگر از عوامل گرانی خودرو دانست و ادامه داد: در کشور ما با گرانتر شدن کالا، تقاضا برای خرید آن افزایش می‌یابد و در این مسیر به مولفه‌های مانند کیفیت توجهی نمی‌شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار