رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست غیرعلنی مجلس، گفت: آمریکایی‌ها دام‌های زیادی را اعم از تطمیع و تهدید برای انحراف مسیر و به کنترل درآوردن نفتکش‌های اعزامی ایرانی به ونزوئلا داشتند که در هیچ‌یک از موارد به نتیجه‌ای نرسیدند.
کد خبر: ۸۶۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 16 June 2020

جلسه غیرعلنی مجلس امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.در همین زمینه، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس، گفت: در جلسه امروز سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی را از توان دفاعی نیروهای مسلح کشورمان را به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: سردار باقری در این نشست عنوان کرد که در بیشترین موارد حوزه دفاعی حرف اول را در منطقه می‌زنیم و در بعضی از موارد در سطح بین‌المللی جزو کشورهای اول و دوم هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: سردار باقری گفت که در جریان اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، آمریکا ابتدا به دنبال تطمیع و بعد به دنبال تهدید ناخدا و کادر فرماندهی این کشتی‌ها بود که توفیقی کسب نکرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد که در دریای آتلانتیک تعدادی از شناورهای جنگی آمریکا با تهدید به دنبال ایجاد تنش بودند که با مدیریت این شرایط توسط شناورهای ایرانی، آمریکایی‌ها نتوانستند به هدفشان برسند.

وی افزود: در ادامه این جلسه، موضوع ایجاد تغییر و تحول در روند کاری مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان پیشنهادات خود را در این باره ارائه کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در ارتباط با این موضوع قرار شد قرارگاهی درباره این موضوع تشکیل و الگویی را در این باره تهیه و به نمایندگان ارائه کند تا تصمیم‌گیری درباره این موضوع در مجلس انجام شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: ایجاد تغییر و تحول در مجلس ابتدا نیازمند تغییر و اصلاح آئین‌نامه است که در این زمینه رئیس مجلس به کمسیون آئین‌نامه داخلی دستور داده تا مواردی که نیازمند تغییر است را آماده و برای رأی‌گیری و تصویب به صحن علنی ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار