محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح مجلس برای جاماندگان سهام عدالت، گفت: یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر کسانی هستند که اطلاعات و فرم سهام عدالت را در سال ۸۴ تکمیل کرده اما امروز در سامانه اسمی از آن ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دومین گروه معترض به عدم دریافت سهام عدالت فرزندان خانواده هایی هستند که از سال ۸۴ به بعد متولد شده اما نامی از آن ها در لیست نیست، افزود: یک گروه دیگر نیز که در لیست مشمولان سهام عدالت دیده نشده کسانی هستند که جزو یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر و همچنین فرزندان متولد شده پس از سال ۸۴ نیستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طرح جاماندگان سهام عدالت آماده شده اما به دلیل عدم تشکیل کمیسیون های مجلس امکان ارجاع آن وجود ندارد، تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته آینده اولین طرحی که به کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به اعلام وصول ارجاع خواهد شد طرح ساماندهی سهام عدالت برای تعیین تکلیف جاماندگان است.

وی با بیان اینکه در خصوص این طرح نظر رئیس مجلس نیز مثبت است، گفت: در بررسی این طرح امکان آزادسازی مجدد نیز مطرح شده از این رو پس از مصوب شدن آن هر فردی مجاز به آزادسازی سهام خود بدون در نظر گرفتن بازه زمانی خواهد بود.

احتمال وایز واریزی های قبلی به حساب ثبت نام کنندگان جدید سهام عدالت

پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام کنندگان جدید سهام عدالت از سودهای واریزی قبلی نیر بهره مند خواهند شد یا خیر، افزود: شاید در مورد ثبت نامی های جدید مانند قبلی ها رفتار نشود ولی به این افراد نیز دارایی هایی با تخفیف منتقل خواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم همچنین از برنامه مجلس برای جاماندگان یا حذف شدگان از دریافت یارانه نیز خبر داد و گفت: در این راستا نیاز به کار کارشناسی بیشتر بوده و به طور حتم در این راستا نیز تدبیری خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد واجد شرایطی نیز از دریافت یارانه محروم شده اند که در توافقی با دولت مشکل آن ها برطرف خواهد شد، البته که اگر توافق صورت نگیرد تدوین طرح در دستور کار قرار می گیرد.