مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: یکی از مشکلات اساسی محیط زیست و ادارات تابعه آن در استان نبود ماشین کمک فنردار برای عبور از مسیرهای سخت‌گذر کوهستانی، نبود موتورسیلکت و تجهیزات انفرادی است.
کد خبر: ۸۶۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 13 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلامرضا ابدالی اظهار داشت : ۹۰ درصد هزینه‌های جاری این اداره کل صرف تعمیر خودروهای موجود می‌شود و با توجه به وظیفه و رسالت محیط زیست که باید نیروهای آن به طور دائم در عرصه‌ها حضور داشته باشند نیازمند برخورداری از خوردوهای مناسب با مسیرهای کوهستانی، موتورسیکلت و انواع تجهیزات انفرادی هستند.

وی اظهار داشت: اعتبارات تخصیص یافته به محیط زیست استان کفاف خرید و تهیه خودرو و سایر تجهیزات را نمی‌دهد و محیط‌بانان با کمترین امکانات و تنها از روی علاقه و عشقی که به محیط زیست و سلامت زیستمندان دارند به فعالیت خود در عرصه‌ها ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات میزان دریافت حقوق و مزایای محیط‌بانان است و با وجود آنکه این افراد دارای سختی کار و مواجهه همیشگی با مخاطرات جانی هستند اما میزان دریافت مزایا و حقوق آنها در مقایسه با سختی کار این افراد بسیار اندک و ناچیز است.

ابدالی یادآور شد: مناطق طبیعی استان تقسیم‌بندی و آمایش سرزمین شده و در این طرح نقاط تحت مدیریت محیط زیست از جمله حفاظت شده و شکار ممنوع، تفرجگاه‌های طبیعی، مناطق آزاد، زیستگاه‌ها و اراضی خصوصی مرزبندی شده ولی اجرای دستور العمل‌های آن نیازمند تزریق اعتبار است.

وی در مورد وقوع آتش‌سوزی هم توضیح داد: وقوع آتش‌سوزی ها طی سال‌های اخیر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان روندی کاهشی داشته و این بیانگر اهتمام جدی مردم و مسوولان در جلوگیری از بروز آتش‌سوزی و تسریع در مهار آتش است.

وی در خصوص صنایع آلاینده هم توضیح داد: از سال ۹۲ تا ۹۸ فعالیت صنایع آلاینده و آلودگی محیط ناشی از فعالیت این‌گونه صنایع کاهش چشمگیر داشته و در مقابل توسعه ایجاد صنایع سبز و حافظ محیط زیست با کمترین میزان آلایندگی نیز در استان رشد یافته است.

ابدالی یکی از مهمترین دغدغه‌های زیست محیطی استان ایلام را تولید خارج از استاندارد پسماند خانگی ذکر کرد و گفت: میزان تولید زباله در استان ایلام نسبت به میانگین کشوری بیشتر است و این موضوع زنگ خطری برای محیط زیست به شمار می‌رود هرچند که احداث کارخانه بازیافت زباله و کمپوست در دستور کار شهرداری ایلام قرار دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار