حجت الاسلام آقایی گفت: امروز تولید کننده برای تولید با مشکل مواجه شده و استعلام‌های مختلف اداری گاهی ۶ ماه و یک سال طول می‌کشد و فرد باید بدود تا پاسخ استعلام را بگیرد که با این شکل رونق تولید رخ نمی‌دهد و فضای کسب و کار ما مناسب نیست.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 12 June 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرودشت به موضوع بیماری کرونا پرداخت و افزود: مردم باید دستورات و توصیه های پزشکی را در زمینه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا جدی گرفته و در مقابله با کرونا از پرداختن به اخبار و تحلیل های ساختگی و انتشار شایعات در سطح جامعه پرهیز و خودداری نمایند.
حجت الاسلام آقایی در ادامه به موضوع قتل فجیع جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور اشاره نمود و افزود: رفتار بسیار فجیع و ناشایستی از پلیس آمریکا به عنوان یکی از مظاهر فرهنگ استکباری غرب در روزهای اخیر شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ قتل و زورگویی و سلطه جویی در حکومت آمریکا همواره وجود داشته، بیان کرد: امروزه شاهد یک انفجار از درون آمریکا هستیم و همین قیام مردم در خصوص اعتراض به قتل سیاه پوست آمریکایی مقدمه‌ای برای تحقق وعده الهی در عدم پایداری ظلم می‌باشد.

وی افزود: این رفتار پلیس آمریکا مصداق رفتاری است که آمریکایی‌ها با دیگر ملت‌ها انجام می‌دهند و زانویشان را بر گردن آنها گذاشته‌اند و اجازه نفس کشیدن به آنها نمی‌دهند و اعتراض مردم آمریکا به رفتار پلیس آمریکا مصداق واکنشی است که ملت‌های جهان به حضور نظامیان آمریکایی نشان می‌دهند.

امام جمعه مرودشت بیان کرد: آمریکا امروز از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شرایط مناسبی قرار ندارد و یکی از مقروض‌ترین کشورها و از نظر نظامی در شرایطی نیست که بتواند در مقابل همه کشورها از جمله ایران اسلامی بایستد و روز به روز شاهد افول قدرت آمریکا چه از داخل و خارج هستیم.

حجت الاسلام آقایی در ادامه ضمن اشاره به سال جهش تولید و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران افزود: حمایت از تولیدکنندگان موجب تثبیت اشتغال پایدار و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید می‌شود.

وی ادامه داد: نامگذاری سال‌ها در خصوص مسائل اقتصادی و تولیدی نشان دهنده اهمیت موضوع است که باید توسط مسؤولان زمینه انجام آن در منطقه فراهم شود.

خطیب جمعه مرودشت اظهار کرد: جهش تولید در گرو همکاری همه جانبه مسؤولان و ایجاد بستر مناسب برای بخش خصوصی و علاقه‌مندان به سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال است و برای رونق تولید ابتدا باید بروکراسی اداری کاهش یابد و بعضی ساختارهای اقتصادی، قانون‌ها و آئین نامه‌ها اصلاح شود.

وی افزود: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها هر کدام اتاق‌های فکر تشکیل دهند و برای رفع بروکراسی اداری و قوانین مزاحم که بیشتر مربوط به بخشنامه‌ها است و اگر بعضی مشکلات مربوط به قانون است، به مجلس برای اصلاح ارسال کنند.

حجت الاسلام آقایی گفت: امروز تولید کننده برای تولید با مشکل مواجه شده و استعلام‌های مختلف اداری گاهی ۶ ماه و یک سال طول می‌کشد و فرد باید بدود تا پاسخ استعلام را بگیرد که با این شکل رونق تولید رخ نمی‌دهد و فضای کسب و کار ما مناسب نیست.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان مرودشت ظرفیت‌های بزرگی از جمله کارخانه بسکویت تینا که می‌تواند زمینه اشتغال ۲۵۰ الی ۵۰۰ جوان را فراهم کند، به دلیل برخی موانع قابل حل قانونی، متوقف گردیده است ویا انبار کارخانه آرد دادلی که ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تن ازگندم شهرستان به خاطر بروکراسی‌های اداری ویک سری استعلام‌های موردنیاز از مراجع قضائی با برخی موانع مواجه شده است ونیازمند حمایت همه جانبه از سمت مسئولان شهرستان واستانی دارد.

آقایی در ادامه روز جهانی محیط زیست را تبریک گفت و عرضه داشت: امروز باید از خداوند متعال کمک بخواهیم و همت کنیم تا با سرلوحه قرار دادن مسائل مربوط به حفظ محیط زیست، علاوه بر پاکسازی زمین از آلودگی‌های بی‌شماری که آگاهانه یا ناخودآگاه به طبیعت وارد ساختیم، به احیای مجدد محیط‌زیست بپردازیم.

وی در ادامه روز صنایع دستی را به متولیان آن تبریک گفت و افزود: شهرستان مرودشت ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه صنایع دستی دارد که شکوفایی آن در کنار ظرفیت گردشگری می‌تواند گره گشای اشتغال جوانان باشد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع آب شرب روستاهای شرق شهرستان مرودشت از جمله روستای کناره و کوشک در زمینه عدم آب شرب آشامیدنی آنان اشاره نمود و افزود: به دلیل شرایط فصل گرما و کمبود آب در برخی مناطق شهرستان، متأسفانه برخی از روستاها از داشتن آب شرب آشامیدنی سالم هم محروم هستند و نیازمند توجه و حمایت همه جانبه از سوی مسئولان ذیربط در این زمینه می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار