نخست‌وزیر عراق و وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند طبق گفت‌وگو‌های راهبردی میان واشنگتن و بغداد، ایالات متحده نیروهای نظامی خود در عراق را کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 12 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی عراق و وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند واشنگتن و بغداد در بیانیه‌ای مشترک تعهد خود را نسبت به خروج نظامیان آمریکایی از عراق اعلام کردند.

خبرگزاری دولتی عراق از قول مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد: «عراق و آمریکا بر تعهد به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تاکید کردند. در گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکا به رسمیت شناخته شده است.»

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای  اعلام کرد: «آمریکا به کاهش نیرو‌های خود در عراق ادامه خواهد داد و درباره وضعیت نیرو‌های باقی‌مانده با دولت عراق گفت‌وگو خواهد کرد.»

 

گفت‌وگو‌های راهبردی میان آمریکا و عراق ساعت ۵ بعدازظهر پنجشنبه (به وقت محلی آمریکا) آغاز شد.

شبکه خبری الجزیره نیز اعلام کرد دو کشور در بیانیه‌ای مشترک تصریح کرده‌اند آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه‌های دائمی یا حضور نظامی دائمی در عراق نخواهد بود.

دو طرف همچنین توافق کرده‌اند که آمریکا ظرف ماه‌های آینده شمار نیرو‌های خود در عراق را کاهش دهد.

الجزیره نوشت در بیانیه مشترک دو کشور آمده است: «آمریکا و عراق تشخیص داده‌اند که در سایه پیشرفت‌های قابل‌توجه در زمینه حذف تهدید داعش، آمریکا ظرف ماه‌های آینده به کاهش حضور نیرو‌های نظامی خود در عراق ادامه خواهد داد. همزمان با تمرکز دو طرف روی ایجاد یک رابطه امنیتی دوجانبه و مبتنی بر منافع دوجانبه، رایزنی‌ها با دولت عراق درباره وضعیت نیرو‌های باقی‌مانده در عراق ادامه خواهد یافت.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار