واحد لندفیل خاکچال دفع پسماند‌های منطقه ویژه پارس به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۶۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 10 June 2020

واحد لندفیل خاکچال دفع پسماند‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مدیر کل پسماند سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‎برداری رسید.

خاک‌چال یاگورستان پسماند شهری، محل‌های بهداشتی برای دفن زایدات جامد غیر خطرناک یا خطرناک است.

در این محل‌ها زایدات به صورت لایه لایه پخش و فشرده می‌شوند و در پایان کار در هر روز توسط خاک پوشیده می‌شوند.

رئیس محیط زیست و ایمنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: واحد لندفیل خاکچال دفع پسماند‌های این منطقه ۱۱ هکتاری در سه فاز لندفیل پسماند، واحد بازیافت و زباله سوز طراحی شده است که فاز نخست آن در زمینی به مساحت سه هکتار به بهره‎برداری رسیده است.

بهرام دشتی نژاد ادامه داد: این لندفیل از نوع ترانشه‌ای است که بر اساس موقعیت جغرافیایی سطح شیبدار محل با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به همت بخش خصوصی ساخته شده و به طور غیر مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. 

او با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است، افزود: واحد‌های صنعتی و پتروشیمی منطقه پارس از نظر دفع استاندارد پسماند در تنگنا هستند به طوری که برخی از آن‌ها بیش از هزار تن پسماند ذخیره شده دارند که با اجرای این طرح این مشکل بر طرف خواهد شد و در صورت افزایش ظرفیت امکان خدمات دهی به کل استان بوشهر را دارد.

رئیس محیط زیست و ایمنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: این لندفیل از جمله خاص‌ترین نوع از نظر توجه به محیط زیست و مراکز روستایی و شهری است و با سه لایه GCL، ماسه شسته و GEO TEXTILE که جداکننده پسماند محسوب می‌شود امکان نشت شیرابه‌های پسماند به محیط اطراف وجود ندارد.

دشتی نژاد عنوان کرد: این طرح همچنین دارای یک سوله هزار مترمربعی برای تفکیک پسماند‌های خطرناک است.

او گفت: طرح‌های محیط زیستی به دلیل مغفول ماندن در کشور و احساس نیاز و همچنین درآمدزایی از چرخه بازیافت دارای سوددهی مناسبی هستند و از سرمایه گذاران دعوت می‌شود برای اجرای این طرح‌ها منطقه پارس جنوبی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار