رضا نقدی خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: رضا نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به سالی که با تصمیم و درایت مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین گردیده بر عملی شدن رهنمودهای معظم له تاکید کرد و به موضوع  برگزاری وبینار کشوری به میزبانی این دانشگاه برای اولین بار و با موضوع کارآفرینی و ارتباط با صنعت در همین راستا و با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی و تعدادی از صنعت گران استان و روسای کارخانجات خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 10 June 2020

برگزاری وبینار کشوری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان با موضوع کارآفرینی

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به فعالیت 38 رشته کاردانی و 20 رشته کارشناسی در این دانشگاه گفت: از ترم تحصیلی جدید، 10 رشته به رشته های کاردانی و کارشناسی افزوده شده که این رشته ها منطبق بر نیاز صنعت و بازار کار است.
سرپرست  دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افزود: با توجه به آمار بالای اشتغال فارغ التحصیلان در این دانشگاه شاهد افزایش آمار پذیرش هستیم.
وی با اشاره به اشتغال 60 درصدی دانشجویان این دانشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.
رضا نقدی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.
نقدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه ها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز با اشاره به برگزاری این وبینار ، آن را حرکتی جدید دانستند و بر انجام بایسته و شایسته این برنامه تاکید کردند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی، دانشگاه فنی و حرفه ای را دارای امتیازات ممتازی برشمردند و خواستار رفع مشکلات این مجموعه شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مسئولین قدر این مجموعه را بدانند و ضمن کمک به این دانشگاه از آن حمایت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، دانشگاه فنی و حرفه ای را دانشگاهی پویا و اشتغال آفرین دانست و به اهمیت دانشگاه های فنی و حرفه ای در پیوند صنعت و دانشگاه تأکید کرد و اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم دانشگاه های کشور، کمبود ارتباط مستمر ما بین صنعت و دانشگاه است.

آیت الله شاهچراغی استان سمنان را استانی دانست که دارای امتیازات فراوانی است که از جمله آن می توان به 3000 شهید استان اشاره کرد و با بیان اینکه ملت و کشور مدیون و بدهکار شهدا و بدهکار خانواده شهدا هستند، افزود: همه جا باید نام و یاد شهید در کشور جلوه‌گر بوده و فراموش نشود.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار