فرماندار تویسرکان با اشاره به طرح ارائه شده از سوی استاندار مبنی بر جنگل‌کاری یک‌هزار هکتاری در سطح استان خاطرنشان کرد: سهم تویسرکان ۱۰۰ هکتار بود که بالغ بر ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری توسط منابع طبیعی در شهرستان انجام شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 08 June 2020
فرماندار شهرستان تویسرکان از انجام ۲۰۰ هکتار جنگلکاری طی سال گذشته خبر داد و گفت: وضعیت اعتبارات عمرانی تویسرکان در سال جاری مطلوب نیست.

به گزارش فارس، سید رسول حسینی در ستاد مدیریت بحران، با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان با اقلیمی مناسب، کوهپایه‌ها و دشت‌ها در استان، منابع طبیعی منحصر به فردی دارد اظهار کرد: نباید در صیانت از این استعداد‌های بکر خدادادی تعلل کنیم چراکه این امر علاوه بر ایجاد خسارات جبران‌ناپذیر، تعادل بین مراتع و دام را برهم می‌زند.

وی با بیان بر اینکه همه ما از حیث اخلاقی، شرعی و قانونی موظف به اطلاع‌رسانی به جامعه مخاطب خود در نگهداری از منابع طبیعی هستیم گفت: اطلاع‌رسانی با بکارگیری از ابزار رسانه‌ا‌ی به ویژه بهره‌مندی از فضای مجازی با هدف حفظ ۸۸ هزار هکتار منابع طبیعی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به طرح ارائه شده از سوی استاندار مبنی بر جنگل‌کاری یک‌هزار هکتاری در سطح استان خاطرنشان کرد: سهم تویسرکان ۱۰۰ هکتار بود که بالغ بر ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری توسط منابع طبیعی در شهرستان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه محدویت منابع مالی و امکانات همانند کل کشور شامل شهرستان تویسرکان می‌شود افزود: متاسفانه در توزیع اعتبارات استان، سهم شهرستان خیلی مطلوب نیست؛ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعبتارات عمرانی ما در مرحله اول ۸.۸ میلیارد تومان اعلام شد.

حسینی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات، بر اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع از حوادث توسط دهیاران به منظور جلوگیری از فراگیر شدن آن اضافه کرد: ما در تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد ضعیف‌ترین در استان هستیم، بخشداران طرح «یک روستا، یک سمن» را در شهرستان در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با اشاره به اینکه طبق قانون مدیریت بحران، علاوه بر دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی هم باید ورود کند اظهار کرد: تلاش ما بر هم‌افزایی برای حفظ منابع طبیعی است نه جزیره‌ای عمل کردن.

اسفندیار خزایی ارزش جنگل و مراتع را خیلی زیاد و حائز اهمیت دانست و به وجود سه گونه گیاهی در استان از جمله انواع گون و آویشن الوند که در ایران بی‌نظیر است، اشاره کرد و افزود: بیشترین عسل تولید شده از انواع گون و از مراتع است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از منابع طبیعی را هر فردی باید از خودش آغاز کند، ممانعت از آتش‌سوزی مراتع و منابع طبیعی نیازمند یک فرهنگسازی است تاکید کرد: آتش‌سوزی عمدی ۱۰ سال حبس دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار