نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به مجلس شورای اسلامی به مشکلات فعلی کشور عنوان کرد: انتظار مقام معظم رهبری و ملت از مجلس یازدهم کارآیی و اثر بخشی با رویکرد انقلابی و جهادی است.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 07 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، شهریار حیدری نماینده مردم قصر شیرین و سر پل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ابتدا با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله بیکاری و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات به جا مانده از زلزله گفت: انتظار مقام معظم رهبری و ملت از مجلس کارآمدی و اثربخشی با رویکرد انقلابی و جهادی است. ولی برای مثال حوزه انتخابیه اینجانب با داشتن منابع فراوان، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، جاذبه‌های توریستی، منابع نفتی فراوان و معادن کم نظیر متاسفانه رتبه اول بیکاری را در کشور دارد. آیا این موضوع منصفانه است؟

وی افزود: این معضل به دلیل کم توجهی دستگاه‌های اداری و اجرایی و توزیع ناعادلانه منابع و انباشت مشکلات پس از جنگ تحمیلی تاکنون است.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر نیرو گفت: بیش از ۷۰ درصد روستاهای حوزه انتخابیه با وجود منابع آبی دارای آب آشامیدنی مطمئن نیستند. آقای وزیر کشاورزی نسبت به تامین اعتبار لازم برای تکمیل شبکه آبیاری اقدام کنید. به شما و رئیس بانک مرکزی درباره موضوع بانک کشاورزی در خصوص توزیع تسهیلات بانکی تذکر می‌دهم در صورت لزوم در این باره تحقیق و تفحص انجام شود.

وی ضمن تذکر به وزیر راه درباره مشکلات راه‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: شبکه بهداشت و درمان بیمارستان‌های حوزه انتخابیه نیاز به تکمیل کادر درمانی و تجهیزات پزشکی دارد. وزیر امور خارجه توجه کنید با توجه به تفاهمنامه با عراق بازارچه مرزی راه اندازی نشده است. آقای وزیر آموزش و پرورش نسبت به همسان سازی حقوق فرهنگیان و تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی با ارسال لایحه‌ای در راستای حذف آزمون ورودی آموزشیاران نهضتی اقدام کنید. از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم با توجه به اولویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه نسبت به تصویب منطقه آزاد قصر شیرین اقدام کند. از رئیس جمهور می‌خواهیم نسبت به تمدید امهال وام‌های مناطق زلزله زده حوزه انتخابیه به مدت دو سال اقدام کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار