امتحانات نهایی دانش آموزان به طور حضوری در حالی برگزار می‌شود که شیوع کرونا با توجه به آمار‌های رسمی شیب صعودی دارد
کد خبر: ۸۵۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 06 June 2020

آغاز امتحان نهایی حضوری دانش آموزان در روز‌های پرخطر کرونایی!

به گزارش تابناک سمنان:  آنطور که بار‌ها طی چند روز اخیر از سوی مسئولان آموزش و پرورش مطرح شده است آزمون‌های پایه نهم، دوازدهم و دروس عملی هنرستانی‌ها به دلیل حساسیت این پایه‌های تحصیلی به طور حضوری برگزار می‌شود و تا کنون پایه نهمی‌ها ناگزیر به شرکت در آزمون به طور حضوری بودند؛ از امروز و ساعاتی دیگر هم پایه دوازدهمی با آزمون دینی ماراتن امتحان نهایی را آغاز خواهند کرد.

دوازدهمی که پایان مرداد هم کنکور سراسری را پیش رو دارند باید تا ۱۶ تیر مشغول امتحانات نهایی باشند، اما مشکل اصلی از آنجایی شروع می‌شود که اوضاع شیوع کرونا طی چند روز اخیر نه تنها بهتر نشده بلکه با شیب صعودی رو به افزایش است و چندین استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

پیش از اعلام این شرایط دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم نسبت به آزمون‌های حضوری گلایه‌مند بودند و در قالب پویش‌های مختلف نه به آزمون حضوری یا درج نظر در صفحات شخصی مسئولان مربوطه این موضوع را مطرح کردند، اما این فعالیت‌ها سودی برای آن‌ها نداشت.

البته مسئولان آموزش و پرورش معتقدند برگزاری آزمون‌ها با تاکید ویژه مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و سلامت دانش آموزان برای آن‌ها اهمیت بسزایی دارد با این وجود سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش از رایزنی با وزیر آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف آزمون‌های حضوری خبر داد و در نهایت هم این موضوع به جایی نرسید.

روز گذشته هم علیرضا زالی فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از مکاتبه با آموزش و پرورش با توجه به شرایط شیوع نسبتا بالای کرونا در تهران خبر داد که گویی باز هم نتیجه‌ای نداشت؛ البته نباید از این موضوع هم غافل شد که این طرح در ستاد ملی کرونا به تائید و تصویب رسیده و اگر هم قرار بر تغییراتی بود مسئولان بهداشتی باید زودتر دست به کار می‌شدند.

با وجود این رفت و برگشت‌ها برای تعیین تکلیف آزمون‌های حضوری، شرایط تغییری نکرده است، اما بار روانی ناشی از امتحان در این شرایط با وجود تشدید شیوع کرونا دوچندان شده است و دانش آموزان ناچار به پذیرش این شرایط هستند. باید دید پروتکل‌های بهداشتی و استفاده اجباری ماسک که بار‌ها از سوی مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است در حوزه‌های امتحانی وضعیت مطلوبی خواهد داشت یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار