حزب دموکرات آمریکا رسما معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی معرفی کرد.
کد خبر: ۸۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 06 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب دموکرات آمریکا رسما «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور، را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کرد.

بر اساس نظرسنجی فاکس نیوز، در ایالت آریزونا، جو بایدن، ۴۶ درصد آرا و دونالد ترامپ ۴۲ درصد آرا را کسب خواهد کرد. بر اساس همین نظرسنجی، آرای بایدن و ترامپ در ایالت اوهایو به ترتیب ۴۵ و ۴۳ درصد خواهد بود.

نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‌دهد که درایالت ویسکانسین بایدن و ترامپ به ترتیب ۴۹ و ۴۰ درصد آرا را به دست خواهند آورد. یک نظرسنجی دیگر که از سوی دانشگاه کوینیپیاک در تگزاس انجام شده است نشان می‌دهد بایدن و ترامپ به ترتیب ۴۳ و ۴۴ درصد آرای رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را به دست خواهند آورد. این آمار و ارقام برای ترامپ بسیار ناخوشایند هستند.

آخرین دموکراتی که در آریزونا توانسته بود در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد بیل کلینتون بود. کلینتون در سال ۱۹۹۶ توانست برنده آرای الکترال در ایالت آریزونا شود. در ایالت تگزاس هم آخرین فرد دموکراتی که موفق شده بود آرای الکترال را به خود تخصیص دهد جیمی کارتر بود. کارتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۷۶ در این ایالت پیروز شده بود.

ایالت اوهایو و ایالت ویسکانسین نیز در انتخابات سال ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت کردند، اما نظرسنجی‌ها از پیشی گرفتن نامزد دموکرات‌ها در این دو ایالت حکایت دارد.

وضع در دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان نیز به نفع ترامپ نیست. این دو ایالت به طور سنتی از دموکرات‌ها حمایت کرده اند، ولی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آرای الکترال آن‌ها به دونالد ترامپ تعلق گرفت. با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر میزان محبوبیت ترامپ از بایدن کمتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار