حجت‌الاسلام عباس امینی:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تاریخ آمریکا مملو از ظلم و ستم است، گفت: آمریکا دچار افول است و قتل یک سیاه پوست توسط پلیس چالش بزرگ برای حقوق بشر این کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 05 June 2020

مراکز نیکوکاری تجلی واگذاری امور به مردم هستند

امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه، ضمن بیان اینکه امروز آمریکا علی‌رغم تمام ادعاهایی که دارد با چالش حقوق بشر روبرو است، ابراز کرد: قتل بی‌رحمانه یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا نشان داد که این چالش بزرگ در برابر آمریکا قرار دارد که خود در زمره مدعیان حقوق بشر محسوب می‌شود اما آن را در کشورش رعایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تاریخ آمریکا مملو از ظلم است، بیان کرد: سابقه اسرائیل غاصب و آمریکای جهان خوار در تاریخ نشان می‌دهد که این کشورها ظلم و جور بر ملتشان و عدم رعایت حقوق بشر را به خوبی می‌دانند.

حجت‌الاسلام عباس امینی با بیان اینکه آمریکا فقط مدعی حقوق بشر است، تاکید کرد: این کشور خودش امروز درگیر بزرگترین چالش‌های حقوق بشری مانند نژاد پرستی و کشتار سیاه پوستان شده است.

امینی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و ویژگی‌های امام راحل (ره) همزمان با نیمه خرداد، تاکید کرد: امام خمینی (ره) عزت را به مردم ایران اسلامی دوباره بازگرداند.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) فقه را وارد حکومت و زندگی مردم کرد، تاکید کرد: این امر سبب شد تا دست طاغوتیان از کشورمان دور شود و مردم به عزتمندی دست یابند.

امام جمعه شاهرود در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت حرکت در خط ولایت فقیه، تاکید کرد: باید تحول خواه باشیم تا بتوانیم از در جا زدن دوری کنیم که ضرورت آن حرکت در خط رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

امینی عدالت و توزیع ثروت را یکی از ارکان مهم در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز باید برنامه‌های عملی در نظر داشته باشیم تا بتوانیم وابستگی به نفت دور شویم چرا که خیلی از کشورهای دنیا بدون نفت اقتصاد خود را مدیریت می‌کنند.

وی به روز جهانی محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: کشورهای دنیا تنها مدعی حفظ محیط زیست هستند در صورتی که دین مبین اسلام احکام و تأکیدات عملی فراوانی را در رابطه با ضرورت حفظ محیط زیست داشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار