همدردی با معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا؛
مسلمان سیاه پوست آمریکایی به امام خمینی برای تقدیر از آزادی زنان و سیاهپوستان نامه ای نوشت که برای اولین بار منتشر شده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 05 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: صدای مظلومانه مرد سیاه پوست زیر فشار بیرحمانه زانوی پلیس تنومند نژادپرست آمریکایی (درک شوین) که به سختی می‌گفت «دارم خفه می‌شوم نمی‌توانم نفس بکشم» هرگز شنیده نشد و پلیس مهاجم با خونسردی شرم آورش در حلقه همکاران مراقب او همچنان بر گلوی «جرج فلوید» آنقدر فشار آورد تا مرد گرفتار از نفس افتاد و برای همیشه خاموش شد. این واقعه دردناک تنها نمونه‌ای از واقعیت‌های تلخ و روزمره‌ای است که در فرهنگ راستگرایی افراطی ونژادپرستانه بخش قابل توجهی از هیئت حاکمه آمریکا و پلیس این کشور در برخورد با رنگین پوستان به صورت امری عادی و نهادینه شده جریان دارد. رئیس جمهور کنونی این کشور نماد مدافع این تفکر است و ظلم آشکار و فراگیر نسبت به سیاهان و رنگین پوستان و مهاجران در این کشور حقیقتی غیر قابل انکار است که در سایه تبلیغات کَرکننده شعار‌های حقوق بشری رسانه‌های آمریکایی و غربی مانع از شنیدن صدای مظلومیت و دیدن واقعیت‌های تلخ جاری در این کشور می‌شود. اعتراضات گسترده و حوادثی که به واسطه انتشار این صحنه شکارشده توسط یک شهروند آمریکایی اکنون در این کشور شاهد هستیم در واقع پژواک مظلومیت سرکوب شده و خشم فروخفته کسانی است که صدایشان زیر فشار له کننده تبلیغات رسانه‌های اقلیت سرمایه سالار حاکم این کشور به گوش کسی نمی‌رسد.

گزارش نامه «آندر رومین» مسلمان سیاه پوست آمریکائی به امام خمینی در ۴۰ سال پیش، که اکنون به عنوان همدردی با معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا و سیاه پوستان مظلوم این کشور از مجموعه اسناد آرشیو موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) منتشر می‌شود در حقیقت روایتی است صادقانه از آنچه که در جامعه آمریکا نه امروز و چهل سال قبل بلکه به تعبیر نویسنده نامه، از ۴۶۵ سال پیش تاکنون در این کشور نسبت به سیاه پوستان جریان دارد. این نامه نکات جالبی را بازگو می‌کند و گویی که برای همین امروز با توجه به حوادث اخیر آمریکا نوشته شده است.

آندر رومین مسلمان آمریکایی معترض به سیاست‌های نژادپرستانه دولت آمریکا در واکنش به اقدام انسانی و هوشمندانه امام خمینی که دستور آزادی گروگان‌های زن و سیاهپوست را چند روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا صادر کرده بود نامه سرگشاده‌ای خطاب به امام خمینی برای انتشار در روزنامه کرنیکل در آمریکا نوشت و رونوشت آنرا برای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سانفرانسیسکو فرستاد. دبیرخانه وزارت امور خارجه در گزارشی از بازتاب دستور حضرت امام در آمریکا، ترجمه این نامه را به تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸ برای دفتر حضرت امام ارسال کرد.

متن گزارش به این شرح است:

نامه جالب یک مسلمان سیاه پوست آمریکایی به امام خمینی در چهل سال پیش

بسمه تعالی

وزارت امور خارجه

اداره رمز

تلگراف کشف از تهران به تاریخ ۵/۹/۵۸ شماره ۶۱

دفتر حضرت آیت الله العظمی امام خمینی

تلگراف شماره ۲۶۷-۴/۹/۵۸ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سانفرانسیسکو ذیلا به استحضار میرسد:

از زمانیکه امام خمینی اعلام کردند که از میان گروگان‌ها زنان و سیاه پوستان را آزاد کنند روزانه ده‌ها نامه و تلگراف از سمت سیاه پوستان به این نمایندگی ارسال می‌شود که در آن از توجه خاص آیت الله خمینی به مردم محروم سیاه پوست آمریکائی تشکر کرده و پشتیبانی خود را از مردم و اهداف آن‌ها اعلام کرده اند. همچنین آمریکائی‌های سفید پوست هم با ارسال نامه پشتیبانی خود را اعلام کرده اند. در زیر چند نمونه آن مطرح می‌ شود.

خواهشمند است دستور فرمایند به اطلاع دفتر امام نیز رسانده شود:

۱- از دکتر استون هک برات (در رابطه با آزار ایرانیان توسط آمریکائیها) من کاملا حقوق دوستان ایرانی ام را برای تظاهرات محترم می شمارم. تظاهراتی که تنها دلیلش آگاه کردن مردم از خواسته‌های مردم با افتخار شما است.

لطفا شرمندگی، سرافکندگی و معذرت‌های صمیمانه من را به خاطر رفتار وحشیانه و ظالمانه و جنایتکاران مردم کشور بر علیه ایرانیان مقیم آمریکا بپذیرید.

نامه جالب یک مسلمان سیاه پوست آمریکایی به امام خمینی در چهل سال پیش

۲- از آندر رومین به روزنامه کرنیکل رونوشت به سرکنسولگری در سانفرانسیسکو شماره ۳۰۰خیابان پیچ – سانفرانسیسکو

چنانچه تاریخ ایران را ورق بزنیم در می‌یابیم که در حال حاضر ما پناه دهنده کسی هستیم که در دنیا به عنوان یک جانی بین المللی شناخته شده است. علاوه بر کشتار‌های بی رحمانه این جانی، او ثروت هنگفتی اندوخته است. آمریکا در زمان انقلاب به وی کمک کرد که نه تنها جان سالم بدر ببرد بلکه سرمایه غارت شده از مردم ایران را نیز با خود داشته باشد. لااقل آمریکا می توانست با رد دعوت شاه به آمریکا از وضع موجود جلوگیری کند. کجاست آن ملت آمریکا که در جریان واترگیت وجدانش متاثر شده بود، چگونه شده است که ما در مقابل این همه ظلم و آزار به ملت ایران کور شده ایم و جان ۶۰ نفر از مردم خودمان را که شاید تنها راهی به نظر می رسد که مردم ایران با ما صحبت کنند به خطر می اندازیم که جان شاه خائن را نجات دهیم. او می تواند در هر کجای دنیا با پول‌های غارت شده اش یک بیمارستان شخصی برای خودش بسازد. بعضی‌ها معتقدند که ما به شاه دینی داریم که باید ادا کنیم، چون او نفع زیادی در زمان حکومتش رسانیده است این درست است که ما دین داریم، ولی نه به شاه بلکه به مردم ایران که پولشان به جیب ما ریخته شده است.

نامه جالب یک مسلمان سیاه پوست آمریکایی به امام خمینی در چهل سال پیش

با درود من یک سیاه پوست امریکائی هستم و خیلی مایلم برای بزرگداشتی که نسبت به سیاهان امریکائی دارید از شما تشکر کنم. شما، امام خمینی به تمام دنیا نشان دادید که بیش از همه مردم، به سیاهان آمریکائی اهمیت می دهید.

ملت من، سیاهان در ایالات متحده بسیار تحت ستم اند، آن‌ها حتی تاریخ خودشان و فرهنگشان را از دست داده اند. آن‌ها نه تنها گرسنه و فقیرند بلکه مغز‌های آن‌ها را نیز کشته اند و نمی‌توانند حقیقت را ببینند، اما شما احترام و ارزش سیاهان را حفظ کردید و آنرا بدنیا نشان دادید. من شما را به عنوان یک برادر و تمام مردم ایران را به عنوان خواهران و برادران خود می شناسم و آن‌ها را دوست دارم ما بوسیله دزدان کثیف سفید پوست ۴۲۵ سال قبل دزدیده شدیم آن‌ها به ما مسیحیت دروغین را یاد داده اند من، الله را به عنوان بالاترین وجود ستایش می کنم. خدا مظهر قدرت تمام قدرت‌ها است من یک سیاه پوست فقیر در آمریکا هستم. نه من و نه ملت من هیچکدام نه پول و نه خانه و نه هیچ چیز دیگر داریم. من تا آخرین حد تلاش خواهم کرد برای ملت سیاه پوست، برای حقیقت، برای اسلام.

سیاهان آمریکا باید بیدار شوند باید به آن‌ها اسلام را آموخت. باید به آن‌ها حقیقت را آموخت نه دروغی که سفیدپوستان و بعضی سیاه پوستان فروخته شده به آن‌ها درس می دهند. 

نامه جالب یک مسلمان سیاه پوست آمریکایی به امام خمینی در چهل سال پیش

ما باید متعهد شویم برای عدالت و برابری در این جهنم لعنتی آمریکا ، بجنگیم. من تشکر میکنم الله را که جزو ۵ درصد سیاه پوستانی هستم که بر علیه ده درصد گروه ظلم میجنگند، ما چه کسانی هستیم؟ ما مردمانی بی چیز و فقیر، اما معتقد به برابری و عدالتیم. برای عدالت و برای آگاه کردن مغز‌های خفته می جنگیم. آیا این تمدن نیست که برای آزادی، برابری و عدالت باید جنگید. پس هرکس که برای این‌ها نمی جنگد نمی تواند ادعا کند که متمدن است. آن ده درصد ظالم را افرادی مانند کارتر و شاه و سومو زا تشکیل می دهند این‌ها کسانی هستند که دروغ و شایعه را در مردم می پراکانند، آن‌ها برای ظلم کردن به مردم، آن‌ها را از خدا دور می کنند تا بتوانند آزاد‌تر به مردم ستم کنند. این‌ها مکندگان خون ملت فقیر دنیای فقیرند. کاتروشاه، شیطان هستند. این‌ها به تمام دنیا ظلم کردند. این‌ها مردمی بیگناه را کشتند. از شیطان صفتانی همچون این‌ها در قرآن و انجیل فراوان یاد شده است.

بخش ۱۲ آیه ۹ اژدها‌ی شیطان صفتانی (همچون کارتر) از بین خواهند رفت و خمینی می گوید شاه و کارتر و سادات شیطان هستند و هیچگاه نمی توان به آن‌ها اطمینان کرد. ما پنج درصد مردم سیاه پوست، جنگ را علیه این ده درصد ظالم در آمریکای جهنم شروع می کنیم، چون که ما خود را مسئول در قبال ملت تحت ستمکش می‌ دانیم. وضع اسلام و مسئولیت اسلام چیست؟ یک فرد متمدن در قبال بی تمدنی بسیار مسئول است و باید آن‌ها راآگاه کند و بیدار کند و ظالمان را تنبیه کند.

نامه جالب یک مسلمان سیاه پوست آمریکایی به امام خمینی در چهل سال پیش

من دعا و نماز برای الله می گذارم شاید بعدا بهشت را ببینم. وقتی که وعده او رسید و دنیا از شر این دزدان جنایتکار پاک شد. من منتظر هستم با تمام وجودم منتظر هستم. من نه امروز بلکه ۴۲۵ سال است منتظر آن روز هستم. خمینی، من دوست دارم به ایران بیایم و اسلام را یاد بگیرم و همراه اسلام شادی و صلح را بیاموزم. الله اکبر

۲۰۵۵۱- ۵/۹/۵۸

رئیس دبیرخانه وزیر امور خارجه – هوشنگ آبان

پرتال امام خمینی (س) دکتر حمید انصاری

ساعت ۱۶:۳۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار