معرفی موزه؛
خانه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جماران، خانه‌ای کوچک با داستان‌هایی جالب و شنیدنی است.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 04 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: هر خانه هویتی به اعتبار صاحب‌اش دارد و این هویت داستانی‌است خواندنی و شنیدنی. در این میان برخی از خانه‌ها به اعتبار صاحبشان  داستان پرمعناتری دارند که نه‌ تنها در حافظه یک شهر یا کشور بلکه در حافظه یک جهان و تاریخ بشریت ضبط و ثبت می‌شود.

ما در این گزارش داستان خانه‌ ی کوچکی را روایت می‌کنیم که به سبب صاحبش وقایع بزرگی را به خود دیده است. این خانه جایی نیست جز خانه سید روح‌الله خمینی، بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی که در خیابان شهید دکتر باهنر جماران و در کنار حسینیه این شهر قرار دارد.

خانه‌ای کوچک که وقایع بزرگی را به خود دید

سید روح‌الله خمینی (ره) پس از ارسال نامه‌ای با مضمون «از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد» به شوروی، ادوارد شواردنادزه، آخرین وزیر امور خارجه شوروی را در همین خانه به حضور پذیرفت.

خانه‌ای کوچک که وقایع بزرگی را به خود دید

خانه‌ای کوچک که وقایع بزرگی را به خود دید

از  سید احمد خمینی، فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نقل است که " روزی از برادران سپاه مستقر در بیت امام درخواست کردم جلوی ایوان بیت یک نرده نصب کنند. وقتی برادران مشغول این کار شدند امام وارد شده و فرمودند: «احمد، چه کار می‌کنی؟» عرض کردم برای حفاظت جان علی (فرزندم) که خدای نکرده به پایین پرت نشود، از برادران خواسته‌ام نرده‌ای جلوی ایوان نصب کنند و این کار مرسومی در همهٔ خانه هاست. حضرت امام فرمودند: شیطان از همین‌جا سراغ آدم می‌آید، اول به انسان می‌گوید منزل شما احتیاج به نرده دارد، بعد می‌گوید رنگ می‌خواهد، سپس می‌گوید این خانه کوچک است و در شأن شما نیست و خانهٔ بزرگتر می‌خواهید و آرام آرام انسان در دام شیطان می‌افتد."

خانه‌ای کوچک که وقایع بزرگی را به خود دید

خانه‌ای کوچک که وقایع بزرگی را به خود دید

 خانه امام خمینی (ره) که نمادی از ساده زیستی و همدلی با مستضعفین است، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ به ثبت ملی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار