مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش درباره نحوه تعیین و پرداخت شهریه مدارس توضیح داد.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 04 June 2020

چگونگی پرداخت شهریه برای سال تحصیلی جدید/ پاسخگویی به شکایات مردمی ظرف یک هفته

به گزارش تابناک سمنان: زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش درباره چگونگی تعیین شهریه برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: تعیین تکلیف پرداخت هزینه اضافی حین ثبت نام دانش آموزان و تعیین شهریه مطابق روال سال‌های گذشته است به این ترتیب که مطابق آیین‌نامه ثبت نام هیچ هزینه‌ای به جز مبلغی برای بیمه و کتاب دانش‌آموزان نباید از اولیا اخذ شود.

او ادامه داد: برای مدارس غیردولتی و سمپاد هم طبق شهریه مصوب باید هزینه دریافت شود علاوه بر آن تعیین شهریه آموزشی و غیرآموزشی به بعد از مهر موکول خواهد شد، شهریه مدارس سمپاد هم که نصف شهریه مصوب مدارس غیردولتی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس هیئت امنایی و دولتی به هیچ وجه حق دریافت شهریه ندارند، گفت: در انواع مدارس دولتی این قاعده برقرار است و با توجه به اینکه امکان نام نویسی اینترنتی کتاب درسی به طور فردی هم میسر شده است خانواده‌ها می‌توانند از این طریق برای دریافت کتاب  اقدام کرده و هزینه‌ای هم از این بابت حین ثبت نام پرداخت نکنند.

مظفر تاکید کرد: چنان در حین ثبت‌نام و فعالیت مدرسه خانواده‌ها با مشکلی مواجه شدند با مراجعه به سامانه shekayat.medu.ir به ثبت نام مشکل و اعتراض خود بپردازند تا ظرف مدت یک هفته به آن پاسخ داده شود و پیگیری‌های لازم انجام شود.

او درباره حضور دانش آموزان در مدارس برای رفع اشکال و شرکت در جلسات امتحان گفت: در این بازه زمانی تیم‌های ناظر ما فعالیت خود را دنبال می‌کنند و خانواده‌ها هم مختار هستند تا بیست و هفتم خرداد اگر دانش آموزی نیاز به رفع اشکال داشت او را به مدرسه بفرستند و فقط در این مدت استفاده از سرویس مدرسه به دلیل شرایط موجود و بیماری منع کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار