گروهک تروریستی داعش که این روز‌ها در برخی از مناطق عراق ناامنی ایجاد کرده در استان‌های صلاح الدین و نینوا متحمل ضربات مهلکی شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 04 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: در هفته های گذشته هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش با حمایت های رژیم های مرتجع منطقه و آمریکایی ها بار دیگر در مناطقی از عراق فعال شده اند و با انجام چندین حمله مشکلاتی را به وجود آورده اند.

محور غربی - عبری - عربی به سرکردگی آمریکا دوست ندارد نفوذ خود را در عراق از دست دهد، حمایت دوباره از تروریست های داعش را در دستور کار قرار داده تا بتواند همچنان گزینه فشار بر دولت مرکزی را در اختیار داشته باشد و از بغداد امتیاز بگیرد.

باید توجه داشت آمریکایی ها با نا آرام کردن برخی از مناطق در تلاش هستند به افکار عمومی این گونه القا کنند که اگر نیروهای خود را براساس مصوبه پارلمان از عراق خارج کنند، این کشور با موجی جدید از ناامنی روبه رو خواهد شد.

روند تحولات میدانی به خوبی نشان می دهد آمریکایی ها قصد دارند تحرکات دوباره عناصر تروریستی داعش را بهانه کنند و با موج سواری روی این مسئله، خروج نیروهای خود را از عراق به تعویق بیندازد و در نهایت  منتفی کنند.

نقشه جدید واشنگتن برای منتفی کردن خروج سربازان آمریکایی از بغداد + نقشه میدانی و تصاویر

آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین

 در جدید ترین تلاش ها برای ایجاد ناامنی در مرکز عراق، جنوب شرق استان صلاح الدین بار دیگر شاهد حملات تروریست های داعش به یکی از ایستگاه های نیروهای تیپ ۴۱ بسیج مردمی در منطقه «تل الذهب» از توابع بخش «یثرب» بود.

یک منبع میدانی که در این منطقه حضور دارد و از نزدیک تحولات میدانی را دنبال می کند، جزئیات بیشتری از این حمله را در اختیار ماگذاشت و گفت: رزمندگان بسیج مردمی پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق به دفع حملات تروریست ها در این محور حساس شدند.

این منبع میدانی از شهادت یکی از رزمندگان بسیج مردمی به نام «احمد فالح عذافه» و زخمی شدن ۵ تن دیگر در جریان درگیری ها خبر داد و افزود: عناصر تروریستی پس از متحمل شدن ضربات مهلک مجبور شدند از منطقه عقب نشینی کنند.

به گفته این منبع میدانی، پس از فرار عناصر تروریست از منطقه تل الذهب، عملیات نیروهای بسیج مردمی پایان نیافت و جست وجوی نقطه به نقطه برای کشف و شناسایی مخفی گاه های عناصر داعش در جریان است.

نقشه جدید واشنگتن برای منتفی کردن خروج سربازان آمریکایی از بغداد + نقشه میدانی و تصاویر

از منطقه سامراء در مرکز استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای ارتش و پلیس فدرال پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در مناطق «الکوش و ابوشعیر» در شرق رود «الرصاصی» در مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربعی انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، نیروهای عراقی در جریان این عملیات شماری از عناصر گروهک تروریستی داعش را شناسایی و دستگیر کردند و همچنین تعدادی از مخفی گاه ها را هم کشف و منهدم کردند.

در حال حاضر، شهرستان سامراء در معرض خطر جدی قرار دارد چرا که از هر چهار جهت مناطق حومه آن به عناصر مخفی داعش آلوده هستند؛ این منطقه در حدفاصل تکریت و بغداد واقع شده و از محور غربی به بیابان های شرق دریاچه الثرثار و از محور شرقی به مناطق متروکه مرزی مشترک با دیاله از جمله «مطیبیجه» متصل می شود و آلوده بودن این مناطق به تروریست های داعش یک تهدید برای سامراء محسوب می شود.

از سویی دیگر نیز باید توجه داشت گروهک های تکفیری و حامیان منطقه ای آنان از جمله رژیم های مرتجع عرب همواره تلاش کرده اند شهر سامراء را به محلی برای ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل سنت تبدیل کنند و اهداف خود را پیش ببرند و در ماه های گذشته این تحرکات افزایش یافته است.

نقشه جدید واشنگتن برای منتفی کردن خروج سربازان آمریکایی از بغداد + نقشه میدانی و تصاویر

آخرین تحولات میدانی استان نینوا

از شمال غرب استان نینوا خبر می رسد، گروهی از نیروهای تیپ ۴۰ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در حد فاصل مناطق «الکولات و میرقاسم» تا ارتفاعات «الشوره» در شهرستان «تلعفر» ترتیب دادند و جست وجوی منطقه به منطقه در این محور برای شناسایی تروریست ها و کشف مقرهای مخفی آنان ادامه دارد.

شهرستان تلعفر از محور غربی به مرزهای مشترک با سوریه، از شرق به شهر موصل، از سمت جنوب به فرودگاه تلعفر و بیابان های مرکزی نینوا و از شمال به منطقه قبوق و جاده «موصل_گذرگاه مرزی ربیعه» متصل می شود و همچنین نقطه اتصال موصل به گذرگاه مرزی «ام جریص» سوریه است و این موقعیت های راهبردی باعث شده همواره مورد توجه گروهک تروریستی داعش قرار گیرد.

یک منبع میدانی که پیشتر سابقه نبرد با گروهک تروریستی داعش را در شهرستان راهبردی و مهم تلعفر در کارنامه دارد و از نزدیک در جریان تحولات این منطقه است در گفت و گویی اعلام کرد: در حال حاضر هسته های خاموش داعش در این شهرستان (ارتفاعات و نقاط بیابانی) و مناطق حومه آن حضور و تحرک دارند چرا که به خوبی می دانند تلعفر دروازه غربی موصل محسوب می شود و همین مسئله باعث شده به این منطقه توجه ویژه ای داشته باشند.

نقشه جدید واشنگتن برای منتفی کردن خروج سربازان آمریکایی از بغداد + نقشه میدانی و تصاویر

 گروهی از نیروهای بسیج مردمی روز شنبه (خردادماه دهم خردادماه) در جریان یک عملیات ویژه در مرکز استان نینوا موفق شدند ۱۷ تن از تروریست های داعش از جمله چند سرکرده ارشد را در محله های شهر موصل شناسایی و دستگیر کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با تحرکات و فعال شدن هسته های خاموش داعش در مناطق مرکزی و غربی عراق، شماری از تروریست های مخفی در شهر موصل (پایتخت سابق و خود خوانده داعش) با همکاری برخی از ساکنان قصد فعالیت مجدد دارند اما نیروهای بسیج مردمی با رصدهای دقیق پیش دستی کرده اند و وارد میدان شده اند؛ موصل محله هایی با تراکم بالای ساختمانی دارد  که از محور غربی به مرزهای مشترک با سوریه، از جنوب به مناطق «القیاره، بیجی، تکریبت و...»، از شرق به شهر اربیل و از محور شمال به شهر دهوک متصل می شود و همچنان شماری از بعثی ها و داعشی ها در این شهر حضور دارند.

منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار