واعظی خبر داد؛
رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه از بازگشایی مرزهای بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 04 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به اعلام خبر بازگشایی مرز‌های بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه، از افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دو طرف خبر داد و گفت که علاوه بر تداوم تبادلات کالا از مسیر ریلی، تردد‌های جاده‌ای نیز سهم قابل توجهی در افزایش تبادلات تجاری دو کشور ایفا خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه شیوع بیماری کرونا نتوانسته وقفه‌ای در گسترش مناسبات ایران و ترکیه ایجاد کند، افزود: امیدوارم در بستر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مناسبات تجاری دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

در ادامه رایزنی‌های مقامات ایرانی و ترکیه‌ای در خصوص تبادلات تجاری، امروز خانم پکجان، وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد که مرز‌های بازرگان و هابور به زودی بازگشایی خواهند شد و با توجه به بازگشایی این مرز‌ها تبادلات تجاری و کالایی دو کشور، به شکل قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

خانم پکجان در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای، با تقدیر و تشکر از همکاری دولت ایران در طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی که منجر به بازگشایی مرز‌ها و افزایش تبادلات تجاری شده است، اظهار امیدواری کرد که با تداوم این روند، بازگشت سطح مناسبات و مبادلات تجاری دو کشور، به وضعیت پیش از شیوع بیماری کرونا، تسریع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار