بنابر اعلام یک منبع صهیونیستی، واشنگتن به تل‌آویو دستور توقف اجرای طرح الحاق کرانه باختری را داده است.
کد خبر: ۸۵۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 04 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از المیادین، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در قدس اشغالی خبر داد واشنگتن به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف طرح الحاق کرانه باختری دستور داده است.

این منبع صهیونیست اعلام کرد آمریکا پیام‌های خشمگینانه و مخالفی از سوی برخی کشور‌های بانفوذ عربی از جمله مصر، عربستان و کویت دریافت کرده و به همین علت دستور توقف این طرح را به نتانیاهو داده است. رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از خبرنگار روزنامه الجریده کویت گزارش داد تصمیم آمریکا نارضایتی نخست وزیر این رژیم را به دنبال داشته است. 

از سوی دیگر برخی منابع آگاه به روزنامه هاآرتص اعلام کردند نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای صحبت‌هایی با این مضمون بیان کرده، در صورتیکه پیش نویس طرح الحاق کرانه باختری برای تصویب به کابینه یا کنست ارسال شود، جز طرح صلح آمریکا نخواهد بود. هاآرتص به نقل از این منابع آگاه نوشت مفهوم این پیام این است که حمایت نتانیاهو از ایده مذاکره دو جانبه برای تشکیل دولت فلسطینی چیزی جز یک شوی رسانه‌ای نیست.

این در حالی است که اگر رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای طرح الحاق کرانه باختری باشد، امروز چهارشنبه جلسه‌ای در این رژیم با حضور مقامات ارشد نظامی و امنیتی برگزار می‌شود تا سناریو‌های احتمالی پس از الحاق مورد بررسی قرار گیرند. المیادین به نقل از روزنامه معاریو از بی اطلاعی فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص طرح‌های مربوط به الحاق کرانه باختری خبر داد.

از سوی دیگر یک منبع آمریکایی به رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل گفت بعید است دولت آمریکا با طرح این رژیم برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در موعد مقرر شده از سوی نتانیاهو موافقت کند. این منبع تاکید کرد اجرای این طرح احتمالا هفته‌ها و شاید ماه‌ها به طول بیانجامد، تا کمیته آمریکایی-صهیونیستی به ترسیم برنامه‌های خود در این خصوص پایان داده و این همان پیش شرط واشنگتن برای موافقت با الحاق کرانه باختری است.

کمیته ترسیم ماموریت تعیین دقیق مرز‌های منطقه مورد نظر رژیم صهیونیستی را برعهده دارد که اقدام دشواری است و مستلزم اقدامات میدانی است.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت. همچنین ساکنان فلسطینی کرانه باختری دسترسی به فرودگاه بن گورین تل آویو را نخواهند داشت و تنها راه ارتباطی آن‌ها با جهان خارج، دو پلی است که از روی اراضی اشغالی، کرانه باختری را به اردن متصل می‌کند.

سران کشور‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا طی روز‌های اخیر نامه‌هایی را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند و در آن به او درباره تبعات منفی الحاق کرانه باختری هشدار داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار