کد خبر: ۸۵۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 03 June 2020
 

فرماندار رشت از شناسایی ۵۵ نقطه خطرآفرین در سواحل این شهرستان خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت با بیان اینکه ۵۵ نقطه خطر آفرین در سطح سواحل این شهرستان شناسایی شده است، گفت: تامین سلامت، امنیت فردی، اجتماعی و اخلاقی گردشگران و شهروندان مهمترین اولویت ستاد ساماندهی سواحل است.

او در جلسه ستاد ساماندهی سواحل رشت با بیان اینکه این شهرستان با قریب به ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی دارای ۵۵ نقطه خطرآفرین و ۶ طرح سالم سازی است، افزود: با توجه به اینکه هر ساله از میانه خرداد تا پایان تابستان، شهرستان رشت میزبان تعداد زیادی از هموطنانمان است، لذا نوار ساحلی، طرح‌های سالمسازی و مراکز گردشگری و تفرجگاهی باید آماده خدمات رسانی به مسافران و همشهریان باشد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی سواحل در روستا‌های ساحلی برعهده دهیاران، در بخش‌ها برعهده بخشداران و در شهرستان برعهده فرماندار است، اظهار داشت: باید با مدیریت شایسته نه تنها در روستا‌های ساحلی، بلکه در تمامی روستا‌های گردشگرپذیر نسبت به سازماندهی و هماهنگی نیروها، ارائه خدمات رفاهی کافی و تامین امنیت اقدام کرد.

مومنی زاده با تاکید بر لزوم رعایت هنجار‌ها و ارزش‌های اجتماعی در سطح سواحل گفت: رعایت قوانین و هنجار‌ها همواره از مطالبات مردم و همچنین مسافران بوده و در این خصوص می‌توان از ظرفیت‌های بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه‌های فرهنگی نیز بهره برد.
او با ابراز تاسف در خصوص غرق شدن ۴ نفر در رودخانه سفیدرود در هفته‌های اخیر افزود: در صورت عدم کنترل و مدیریت، این وضعیت می‌تواند به یک بحران تبدیل شود، لذا باید با اندیشیدن تمهیداتی، چون فنس کشی و نصب تابلو و بنر‌های هشداردهنده در نقاط ضروری نسبت به این موضوع پیشگیری کرد.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم مسدودسازی برخی از نقاط ساحلی که امکان استقرار ناجی و همیار پلیس در آن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: عدم آشنایی با محل‌های امن برای شنا از سوی مسافران، باعث حضور آنان در مناطق خطرآفرین ساحلی شده و تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

مومنی زاده با استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح‌های ساحلی، اظهار داشت: آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در طرح‌های سالمسازی را داریم و از آن استقبال می‌کنیم.

او بر لزوم هماهنگی در اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در ورودی‌های شهرستان رشت تاکید و تصریح کرد: شهرداری‌ها باید با اقداماتی، چون مهندسی ترافیک و تامین یا تعویض تجهیزات در این زمینه به صورت شایسته‌ای با پلیس راهور همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار