نگاهی سبک زندگی شهری ایرانی‌ها نشان می‌دهد افراد باسواد در طول 24 ساعت 11 ساعت می خوابند و 6 ساعت کار می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 03 June 2020

به گزارش تابناك به نقل از فارس، مرکز آمار ایران اطلاعات گذران وقت جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ساکن در نقاط شهری برحسب به وضع سواد (دقیقه و ساعت) را اعلام کرد.

این طرح مربوط به گذراندن وقت در مناطق شهری برای پاییز ۹۸ به ثبت رسیده نشان می‌دهد که در آن نشان می‌دهد افراد با سواد حدود ۳ ساعت و افراد بیسواد حدود یک ساعت زمان خود را برای اشتغال و فعالیت های مرتبط برای بدست آوردن مزد گذاشته‌اند.

 

همچنین این شهروندان افراد بیسواد پنج دقیقه و افراد باسواد 4 دقیقه وقت خود را برای تولید کالا به منظور استفاده نهایی خودشان صرف کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد مخاطبان جامعه آماری پرسش شده در قشر بی‌سواد ۱۲ ساعت و ۱۷ دقیقه و افراد باسواد ۱۱ ساعت و ۸ دقیقه وقت خود را برای رسیدگی و خودمراقبتی (خواب) گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، برای برآورد فعالیت‌های اشتغال زا و مرتبط با آن (بدون مزد و بامزد)، باید «خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانوار» و «خدمات مراقبتی بدون مزد برای اعضای خانوار و خانواده» را به آن افزود. چراکه این خدمات علیرغم آنکه بدون مزد هستند اما منجر به ارزش افزوده می‌شوند. بنابراین مجموع ساعت این سه موضوع برای افراد با سواد 6 ساعت و 14 دقیقه و برای افراد بی سواد 4 ساعت و 36 دقیقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار