کد خبر: ۸۵۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 02 June 2020

ناجیان غریق در نوار ساحلی آستارا مستقر می‌شوند

تابناک/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا با پیش‌بینی حضور گردشگران و مسافران در تعطیلات پیش‌رو، ناجیان غریق را به استقرار در نوار ساحلی این شهرستان برای جلوگیری از غرق شدن افراد فراخواند و مسئولان را به انسداد مناطق خطرآفرین توصیه کرد.

سامان ساسانیان روز سه شنه در جلسه ستاد ساماندهی نوار ساحلی در فرمانداری آستارا اظهار کرد: ناجیان غریق از فردا صبح در ساحل آستارا مستقر شوند و مناطق خطرآفرین از غلام محله شرقی تا ساحل قره سو، با همکاری بخشداری لوندویل و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مسدود شود.

وی بیان کرد: طرح سالمسازی ساحل صدف تا زمان واگذاری به بخش خصوصی، توسط بخشداری لوندویل نظارت می شود و همیاران پلیس، نیروهای بسیج، اورژانس و هلال احمر در برقراری امنیت و امدادرسانی در ساحل همکاری کنند.

ساسانیان گفت: دیده بانی ها برای نظارت بهتر ناجیان غریق افزایش یابد و بازرسان صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت بر خدمات تفریحی و پایش بهداشتی در طرح های سالمسازی نظارت کنند و ممنوعیت شنا در مناطق خطرآفرین با نصب تابلوها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز گفت: هیات نجات غریق با کمبود تجهیزات نجات و مشکل تامین هزینه و حقوق ناجیان مواجه است و امیداریم اعتبار لازم اختصاص یابد.

وحید خاصی پور افزود: ۱۳ منطقه خطرآفرین در ساحل آستارا شناسایی و با نصب تابلوهای هشدار اعلام شده است و عوامل هیات نجات غریق در تابستان سال گذشته، ۱۱۲ نفر را از غرق شدن در آب‌های نوار ساحلی این شهرستان نجات داده بودند و ۲ گردشگر غرق شده بود.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و و مرز جمهوری آذربایجان واقع و در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، سه طرح سالمسازی برای تفریح و شنا ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار