سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: چهارشنبه با AFC کنفرانس ویدیویی داریم و پس از آن برنامه بازی‌های لیگ را اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 01 June 2020

به گزارش  تابناک سمنان: سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره واکنش این سازمان به پروتکل منتشر شده از سوی فیفا بیان کرد: ما بدون اطلاع از ایجاد چنین پروتکلی به سمت تدوین برنامه اجرایی مسابقات رفتیم. صبح دیروز (یکشنبه) هم آخرین پیش نویس آن را با همکاران به پایان رساندیم. پروتکل و دستورالعمل بسیار خوبی است.

طبق پروتکل فیفا برای برگزاری بازی‌ها به شرایط بهداشتی کشورها باید توجه کرد

او افزود: در پروتکل فیفا آمده دستورالعمل بهداشتی هر کشور برای برگزاری بازی‌ها لازم الاجرا است. به همین دلیل اجرای پروتکل تدوین شده از سوی وزارت بهداشت در دستور کار است، اما اینگونه نیست که نخواهیم شرایط را بازبینی کنیم چراکه امکان دارد شرایط بهداشتی هر لحظه در ایران بهتر شود.

مهدی تصریح کرد: سعی می‌کنیم با توجه به شرایطی که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا تشخیص می‌دهد، دستور العمل‌ها را به روز رسانی کنیم تا زحمات تیم‌ها کمتر شود.

مردم دلیل اصلی مخالفت برخی تیم‌ها را می‌دانند

او درباره دلیل مخالفت‌های بیش از حد باشگاه ها، بازیکنان و مربیان برخی تیم‌ها با برگزاری لیگ اظهار داشت: مردم باهوش ما دلیل این مخالفت را می‌دانند. صرف نظر از بحث بهداشت، تیم‌ها نگرانی‌هایی درباره مشکلات خود دارند. شاید هم این تعطیلات در برخی تیم‌ها رخوت نسبی ایجاد کرده و بازگشت به شرایط قبل برای آن‌ها سخت است. نمی‌توانم خودم را در مقابل آن‌ها قرار بدهم، اما باید بپذیریم این کمیته به نمایندگی از سازمان لیگ، مرجع رسمی برگزاری مسابقات است. لیگ دیگری هم در کشورمان نداریم که بخواهیم درگیر آن شویم.

اگر مشکل ما فقط بحث بهداشت بود همه تیم‌ها همدل می‌شدند

مهدی تصریح کرد: امیدواریم شرایط حاکم بهداشتی به ما اجازه برگزاری مسابقات را بدهد. از لحاظ مباحث مختلف اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، نشاط جامعه و سرمایه گذاری باشگاه‌ها هم صلاح این است چنین اتفاقی رخ بدهد. اگر بازی‌ها برگزار نشود، متضرر می شویم. فکر می‌کنم کارشناسان بی طرف که به تیمی تعهد ندارند، راحت‌تر بتوانند درباره برگزاری لیگ قضاوت و صحبت کنند. با توجه به جایگاهم اجازه ندارم برخی موارد را منتشر می‌کنم. اگر فقط مشکل ما بحث بهداشت بود، همه تیم‌ها همدل و هم نظر می‌شدند.

برنامه مسابقات را پس از صحبت با AFC اعلام می‌کنیم

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره زمان اعلام برنامه مسابقات و پروتکل بهداشتی فیفا گفت: همکاران من برنامه کامل بازی‌ها را با ساعت و زمان برگزاری آن‌ها مشخص کرده اند، اما چهارشنبه این هفته (۱۴ خرداد) قرار است با AFC کنفرانس ویدیویی برگزار کنیم و در آن سوال‌هایی درباره روند انجام بازی‌ها و رعایت مسائل بهداشتی پرسیده می‌شود. امیدوارم بتوانم بازخورد‌هایی از آن جلسه بگیرم. شاید این بازخورد‌ها باعث ایجاد تغییراتی در برنامه ما شود. به همین دلیل برنامه را اعلام نکردیم تا باشگاه‌ها طبق آن برنامه ریزی نکنندو بلیت یا هتل نگیرند.

ابتدا برنامه ۳ هفته ابتدایی را اعلام می‌کنیم

او افزود: اکنون دست نگه داشته ام تا چهارشنبه AFC خیال ما را راحت کند و چیزی نگوید. اگر شرایط فراهم بود، هفته آینده دست کم برنامه ۳ هفته ابتدایی لیگ را اعلام می‌کنیم. ابتدا بازی‌های عقب افتاده را برگزار خواهیم کرد.

لیگ قهرمانان مرداد شروع می‌شود

مهدی درباره آخرین وضعیت ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: یک مقدار بحث همگرایی کشور‌ها به دلیل پروتکل‌های بهداشتی آن‌ها سخت شده است. برخی دولت ها تیم‌های خود را قرنطینه کرده اند. AFC برای همگرایی کشور‌ها دچار مشکل شده، اما به نظر می‌رسد در نهایت مسابقات مرداد ماه شروع شود.

ورزشگاه شهدای فولاد در منطقه سفید خوزستان قرار دارد

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره آخرین وضعیت برگزاری دیدار فولاد با استقلال در اهواز با توجه به شرایط قرمز استان خوزستان گفت: شنیده‌ام خوزستان به روند خوبی باز می‌گردد. حتی ما شهر اهواز را منطقه‌ای رصد کردیم و ورزشگاه شهدای فولاد در منطقه سفید این شهر قرار دارد. طبق اعلام ستاد کرونا ورزشگاه آزادی هم در منطقه سفید تهران قرار دارد. با توجه به بدون تماشاگر بودن بازی‌ها و راحت‌تر بودن شرایط جا به جایی محل برگزاری بازی ها، هر شهری شرایط میزبانی نداشته باشد، آن بازی در شهر همجوار برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار