کد خبر: ۸۵۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 31 May 2020
در سومین روز از آغاز کار مجلس یازدهم، سه نفر از نمایندگان مردم گیلان در مجلس یازدهم از عدم دقت لازم توسط دولت در دوران کرونا، وضعیت معیشتی مردم و بازنشستگان و وجود رانت در صنایع به‌شدت انتقاد کردند.
انتقاد نمایندگان گیلان از عدم توجه دولت به اقتصاد و جلوگیری از رانت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امروز سومین جلسه از دور یازدهم مجلس شورای اسلامی به‌صورت علنی برگزار شد که سه نفر از نمایندگان گیلان در این روز، به ایراد نطق و تذکر شفاهی پرداختند.

در سومین روز از آغاز کار مجلس یازدهم، نماینده مردم رودبار در مجلس و دو نفر از نمایندگان مردم رشت در مجلس یازدهم از عدم دقت لازم توسط دولت در دوران کرونا، وضعیت معیشتی مردم و بازنشستگان و وجود رانت در صنایع به‌شدت انتقاد کردند.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم در نخستین نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه رانت‌خواری و سودجویی در صنایع واگذارشده به‌صورت واضح مشهود است از رئیس‌جمهور خواست تا وزیری را برای وزارت صمت انتخاب کند که پس از چند صباحی وزیر را عزل نکند.

مهرداد گودرزوند چگینی یکی از مشکلات فعلی کشور را تعطیلی و نیمه تعطیلی صنایع کشور با توجه به وضعیت کرونایی و شرایط اقتصادی کشور دانست و گفت: از رئیس‌جمهور تقاضا داریم هر چه سریع‌تر وزیری کاردان، توانمند، متخصص و با سوابق روشن به مجلس معرفی کند تا مشکلات تلنبار نشود.

وی از دولت خواست که داوطلبانه گروهی را مأمور کند تا بازبینی و بازنگری مناسب را در این رابطه انجام دهند تا درجایی که حقوق ملت تضییع‌شده به بیت‌المال برگردد و افزود: متأسفانه رانت‌خواری و سودجویی در صنایع واگذارشده به‌صورت واضح مشهود است و همچنین با معضل کوه‌خواری مواجه هستیم؛ بیش از ۷۰ درصد منابع معدنی استان گیلان در شهرستان رودبار قرار دارد و دولت باید نگاه ویژه‌ای به حوزه انتخابیه داشته باشد و ساماندهی معادن را در برنامه اصلی خود قرار دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه نوع پرداخت‌هایی که در اسفندماه و در شروع سال انجام شد برخلاف برنامه بود، اظهار کرد: دولت در برنامه می‌گوید حقوق و دریافت‌ها را طوری تنظیم کنند که فاصله بین بازنشستگان و شاغلین به 15 درصد برسد ولی نه‌تنها این فاصله کم نشده بلکه بازنشستگان که قشر محروم و نیازمند حمایت دولت هستند، این فاصله را دولت چندین برابر افزایش داده است.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور بسیار به‌هم‌ریخته است و دولت توجهی ندارد، گفت: آن زمانی که بعضی از استان‌ها بحران کرونا داشتند دولت ورود نمی‌کرد و با توجه به تذکر مقام معظم رهبری الآن ورود کرده و امروز همه جلسات خود را معطوف به کرونا کرده و بخش اقتصاد را رها کرده که به‌شدت مردم گله‌مند هستند.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خود در صحن مجلس با بیان اینکه از ابتدای جلسه امروز منتظریم تا نظم و مدیریت در صحن علنی مجلس ایجاد شو، اظهار کرد: گاهی پیش می‌آید که حتی متوجه نمی‌شویم که رئیس مجلس چه می‌گوید و از هیات رئیسه مجلس و همکاران می‌خواهم تا نظم را رعایت کرده و از تجمع در داخل صحن و اطراف آن ممانعت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار