مهدی یحیایی:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل بیش از ۴۰۰ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 30 May 2020

حاصل طرح تشدید نظارت نوروزی تاکنون ۵۵۴ پرونده تخلف اصناف در سطح ...

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر گفت ، در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی ، پروتئینی ، برنج ، روغن ، قند و شکر ، خرما و میوه ، طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه مبارک آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت که در این مدت تعداد پنج هزار و 450 فقره بازرسی انجام گردیده است.

وی در ادامه افزود : در این بازرسی ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق های اصناف شهرستانها از واحدهای صنفی استان انجام و بر بازار نظارت و گروه های کالایی پرمصرف را به صورت مستمر و روزانه مورد پایش قرار داده اند تعداد 506 مورد تخلف صنفی ثبت و 405 پرونده تخلف تشکیل شده است.

مهدی یحیایی اذعان داشت: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و غیره به ارزش ریالی بالغ بر سه میلیارد ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد 190 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

وی تأکید کرد: هم استانی ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار