مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ سری آ. ایتالیا شد.
کد خبر: ۸۵۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 29 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ادامه معرفی برترین بازیکنان لیگ‌های معتبر اروپا، این بار به معرفی ۱۰ بازیکن آسیایی که سابقه حضور در رقابت‌های سری آ ایتالیا را داشته اند پرداخت و از کاربران خود خواسته تا بهترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها را انتخاب کنند. که در این بین  نام رحمان رضایی مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز به چشم می خورد.

در مقدمه این نظرسنجی آمده است، سری آ ایتالیا که مدت طولانی است یکی از مسابقات برتر داخلی اروپا و جهان محسوب می‌شد، برخی از نام‌های درخشان فوتبال را به نمایش گذاشته است.

اما فراتر از امثال مالدینی و مارادونا، چندین بازیکن آسیایی در این رقابت به موفقیت‌هایی دست یافته اند، همچنین برخی از آن‌ها عناوین جام لیگ،  و سوپر جام ایتالیا را نیز به دست آورده اند.

سایت‌ AFC درباره رحمان رضایی نوشت: رضایی که یکی از بهترین مدافعان ایرانی در دوران خود محسوب می‌شد. او وظیفه داشت در زمانی که چندین مهاجم کلاس جهانی در سری آ حضور داشتند، دروازه تیم‌های خود را بسته نگه دارد.

رضایی که در سال ۲۰۰۱ از باشگاه ذوب آهن اصفهان به پروجا پیوست، بهترین خاطراتش در مسینا رقم خورد. او ابتدا به آن‌ها کمک کرد تا از سری B به سری آ صعود کنند، سپس در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ که این تیم ضمن پیروزی بر اینتر و آث میلان به عنوان هفتم سری آ دست یافت، او در مجموع ۳۸ مسابقه در ۳۶ بازی برای تیمش به میدان رفت.

در دوره‌ای که چند ستاره تیم ملی فوتبال ایران در بوندسلیگای آلمان مشغول بازی بودند، رضایی با سربلندی در ایتالیا کار می‌کرد، جایی که او موفق‌ترین ایرانی لیگ این کشور بود.

گفتنی است، اشکان دژاگه از ایران و سون هیونگ مین از سوی کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به ترتیب به عنوان بهترین بازیکنان آسیایی بوندسلیگا و لیگ برتر انگلیس انتخاب شده اند.

نگاهی به آمار رضایی در فوتبال ایتالیا:

رحمان رضایی (۲۰۰۱- ۲۰۰۸)
باشگاه ها: پروجا، مسینا، لیورنو
بازی ها: ۱۲۹
گل: ۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار