اطلاع رسانی ضد و نقیض شهرداری درباره اجرای طرح ترافیک موجب سردرگمی شهروندان برای ورود به محدوده‌های ترافیکی شد.
کد خبر: ۸۵۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 26 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) به کلافی بدل شده است که بیش از پیش شهروندان تهرانی را دچار سر درگمی کرده است.

این سر درگمی شهروندان تهرانی زمانی بیشتر می‌شود که مدیریت شهری به همراه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای قطعی طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت صحبت می‌کنند و از سوی دیگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تصمیم و اظهار نظر از سوی مسئولان وزارت بهداشت رد می‌شود.

شاید بتوان گفت هنوز مسئولان وزارت بهداشت با توجه به محدود بودن زیر ساخت‌های موجود در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی پای سلامت شهروندان تهرانی ایستاده اند و در این شرایط که روند ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت نزولی شده است این اجازه را به شهرداری تهران نمی‌دهد تا با اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا موجب بروز مجدد پیک بیماری کرونا در پایتخت شود.

نکته قابل تامل این است که چرا شهرداری تهران به شکل چراغ خاموش و تنها با اظهارات جسته گریخته به دنبال اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت است.

برای روشن شدن جوانب این اقدام شهرداری تهران می‌توان به گذشته تصمیمات یک بام و دو هوایی شهرداری تهران در اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا نگاهی کرد.

پس از کش و قوس‌های فراوان قرار بر این شد، بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت مجدد از تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه با هماهنگی و تایید استانداری تهران اجرا شود.

در حالی که همه منتظر اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت بودند انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران بر روی آنتن زنده رسانه ملی اعلام کرد: اجرای بسته ترافیکی که شورای شهر تهران به شورای ترافیک داده بود، هنوز به قطعیت نرسیده و بحث‌های کارشناسی درباره آن در حال انجام است، لذا موارد بعد از هماهنگی با شورای عالی ترافیک کشور اعلام می‌شود و سپس از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

مردم سرگردان از خبر رسانی توئیتری و شبانه/ طرح ترافیک لغو شد وقتی همه خواب بودند

این اظهارات استاندار تهران آب سردی بود بر پیکر شهرداری تهران که بازهم سدی به نام استانداری تهران را مقابل خود در اجرای طرح ترافیک در پایتخت می‌دید.

اما این بار شهرداری تهران توجهی به اظهارات نهاد بالا دستی خود یعنی استانداری تهران نداشت و با توجه به حواشی اطراف مناف هاشمی معاون پرحاشیه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهریار افندی زاده مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در سخنانی اظهار کرد: برابر پنجاه و نهمین مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران که هفته گذشته با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامى شهر تهران، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى شهر تهران، فرمانده ستاد مقابله با کروناى استان تهران و نماینده استاندار تهران برگزار شد، از روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه مرحله اول محدوده هاى طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگى هوا اجرا می‌شود.

این تقابل شهرداری تهران با مسئولان وزارت بهداشت و استانداری تهران چند ساعت ادامه پیدا کرد و در این میان مردمی قرار گرفتند که نمی‌دانستند در نهایت ۲۹ اردیبهشت ماه طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت اجرا می‌شود یا خیر.

این سردرگمی شهروندان برای اجرا و یا لغو طرح ترافیک در پایتخت تا ساعت ۲۱، ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه داشت تا غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در اولین روز کاری پس از تعطیلات عید فطر خبر داد.

مردم سرگردان از خبر رسانی توئیتری و شبانه/ طرح ترافیک لغو شد وقتی همه خواب بودند

این نوع عقب نشینی شهرداری تهران از مواضع چند ساعته خود جای پرسش و تامل داشت که چگونه یکی از مشاوران مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در روز ۲۹ اردیبهشت ماه با توجه به مخالفت استاندار تهران خبر می‌دهد و همان شب محمدی که مسئولیت سخنگویی شهردار تهران نیز بر عهده اوست شبانه و با بهره گیری از فضای مجازی خبر از لغو آن می‌دهد.

با تمام فراز و فرود‌ها اولین روز کاری پس از تعطیلات عید سعید فطر (سه شنبه ۶ خرداد ماه) زمان قطعی اجرای مجدد طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت اعلام شد.

روز گذشته (دوشنبه ۵ خرداد ماه) یکی از منابع خبری در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت تصمیم گیری درباره اجرای طرح ترافیک از روز سه شنبه ۶ خرداد ماه گفت: ما در شهرداری تهران به طور حتم از فردا (سه شنبه ۶ خرداد ماه) طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت را اجرا می‌کنیم و اجرای این تصمیم برای ما قطعی است.

این منبع خبری ادامه داد: در انتشار خبر خود، نامی از شهرداری تهران نبرید و این مطلب را از جانب خود به شهروندان اطلاع رسانی کنید.

او در پاسخ به این سوال که چرا نباید این خبر از موضع رسمی شهرداری تهران اطلاع رسانی شود، گفت: اظهار نظر ما موجب می‌شود نهاد‌هایی در مقابل مصاحبه‌هایی انجام دهند که همین امر باز در اجرای طرح ترافیک حاشیه ساز می‌شود.

تنها چند ساعت پس از اظهار نظر شهرداری تهران در قطعی بودن اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت تقی زاده معاون استاندار تهران با اعلام خبر اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا از روز سه شنبه مورخ ۶ خرداد ماه مهر تاییدی بر تصمیم مدیریت شهری زد و گفت: طرح ترافیک در پایتخت از روز سه شنبه ۶ خرداد ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ اجرا می‌شود و از ساعت ۱۴ خروج از محدوده رایگان است.

مردم سرگردان از خبر رسانی توئیتری و شبانه/ طرح ترافیک لغو شد وقتی همه خواب بودند

مهر تایید معاون استاندار تهران به اجرای طرح ترافیک در پایتخت شهرداری تهران را یک گام اساسی به اجرای طرح ترافیک نزدیک کرد، اما مانع این گام که این بار زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران بود در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: نظر استانداری این است که طرح ترافیک تهران تا پایان هفته اجرا نشود و صبر کنیم تا هماهنگی‌های بین بخشی در زمینه اجرای طرح ترافیک تهران فراهم شود و بهتر است که عزیزان در شهرداری با رفع نگرانی‌ها و هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح ترافیک اقدام کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: با توجه به نظر وزیر بهداشت و به منظور اطمینان بخشی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هماهنگی به عمل آمده با استاندار تهران مقرر شده است شهرداری تلاش کند تا بار طرح ترافیک به حمل و نقل عمومی منتقل نشود.

مردم سرگردان از خبر رسانی توئیتری و شبانه/ طرح ترافیک لغو شد وقتی همه خواب بودند

زالی ادامه داد: مقرر شده است تا ستاد ملی مقابله با کرونا در نهایت درباره اجرای طرح ترافیک در تهران تصمیم گیری کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران یادآوری کرد: تاکنون مجوز اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت صادر نشده است.

این اظهار نظر با واکنش سریع غلامحسین محمدی سخنگوی شهرداری تهران مواجه شد.

سخنگوی شهرداری تهران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به اظهارات زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران مبنی بر منتفی شدن اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در روز سه شنبه ۶ خرداد ماه گفت: طبق صورتجلسه شورای ترافیک تهران که توسط شهرداری، شورا، وزارت کشور، راهور و رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران امضا شده است؛ مقرر بود از ۲۹ اردیبهشت ماه طرح ترافیک اجرایی شود که بنا به ملاحظات بهداشتی، پس از یک هفته تاخیر از روز سه‌شنبه ۶ خرداد قطعا اجرا خواهد شد.

مردم سرگردان از خبر رسانی توئیتری و شبانه/ طرح ترافیک لغو شد وقتی همه خواب بودند

این شکل اظهارات اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت را بار دیگر برای شهروندان به کلاف سردرگمی تبدیل کرد که نمی‌دانستند امروز سه شنبه ۶ خرداد ماه می‌توانند با خودرو شخصی وارد محدوده‌های ترافیکی پایتخت شوند یا خیر.

حوالی ساعت ۲۳ دوشنبه ۵ خرداد ماه سخنگوی شهرداری تهران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اجرای قطعی طرح ترافیک از روز سه شنبه ۶ خرداد ماه خبر داد و در ساعت ۲۴ به یکباره با انتشار پیامی دیگر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از لغو آن خبر داد.

مردم سرگردان از خبر رسانی توئیتری و شبانه/ طرح ترافیک لغو شد وقتی همه خواب بودند

حال برای بار دوم تقابل شهرداری تهران با مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای طرح ترافیک در پایتخت در روز‌های کرونایی شهر به نفع مردم تمام شد تا مردم و وزارت بهداشت با ممانعت از اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت به شهرداری تهران این اجازه را ندهد به بهانه ترافیک روی جان مردم ریسک کند.

دود این شکل اطلاع رسانی مدیران شهرداری تهران در اجرا و یا لغو طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا تنها به چشم شهروندانی می‌رود که بسیاری از ان‌ها دسترسی به فضای مجازی ندارند تا در ساعات پایانی شب از آخرین تصمیمات مدیران شهری در حوزه طرح ترافیک اطلاع پیدا کند.

آش اطلاع رسانی و خبر‌های ضد و نقیض در حوزه اجرای طرح ترافیک پایتخت در شب گذشته آن‌قدر شور شد که علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در فضای مجازی نسبت به این شکل تصمیم گیری‌ها واکنش نشان داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

‏امشب به شهردار تهران گفتم اگر حجم اخبار ضد و نقیض در شبکه هاى اجتماعى را ببینید؛ که هر خبر، خبر قبل را تکذیب مى کند، متحیر خواهید شد! پیشنهاد کردم امشب، شخصا مطلبى منتشر کنند تا مردم تکلیف خودشان را درباره طرح ترافیک فردا سه شنبه بدانند. ما که نمى دانیم!

مردم سرگردان از خبر رسانی توئیتری و شبانه/ طرح ترافیک لغو شد وقتی همه خواب بودند

شهرداری تهران تصمیم‌های خود در حوزه حمل و نقل و ترافیک را در ساعاتی پایانی شب می‌گیرد و آن هم از طریق شبکه‌های ارتباطی اطلاع رسانی می‌کند با این تفاصیل می‌توان گفت که مصداق عملکرد شهرداری تهران در حوزه اجرای محدودیت‌های ترافیکی را می‌توان در این ۴ کلمه خلاصه کرد؛ " وقتی همه خواب بودند"

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار