کارشناس اداره کل هواشناسی همدان پیش بینی کرد: در ۲۴ ساعت آینده سرعت وزش باد در مناطق مختلف این استان افزایش یابد و در برخی از نقاط شهری به ۷۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 25 May 2020
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان پیش بینی کرد: در ۲۴ ساعت آینده سرعت وزش باد در مناطق مختلف این استان افزایش یابد و در برخی از نقاط شهری به ۷۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد.

به گزارش ایرنا؛ روح‌الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد، غبار محلی و رگبار خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: رگبار باران بسیار خفیف است و بیشتر موجب چسبندگی غبار بر روی خودرو‌ها می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان عنوان کرد: افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب امروز و فردای هوای همدان است که موجب غبار محلی می‌شود؛ غلظت این غبار زیاد نیست، اما به چشم می‌آید.

زاهدی ادامه داد: جهت این باد از سمت جنوب به شمال است و به دنبال آن در ۲۴ ساعت آینده دمای کمینه هوای استان بین ۲ تا سه درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و بهار با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

زاهدی اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار