یک متخصص روانپزشکی در خصوص علائم بیماری ام اس توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۵۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 25 May 2020

بیماری که بر اثر ابتلا به استرس شما را غافل گیر می‌کند/ بیماری که بر اثر افسردگی به سراغتان می‌آید/ بیماری خاموشی که بر اثر استرس غافل گیرتان خواهد کرد

به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا خدایی متخصص روانپزشکی درباره بیماری ام اس بیان کرد: مهم‌ترین علائم بروز بیماری ام اس دوبینی، احساس عدم تعادل، ناراحتی‌های ادراری به علت اختلالات عصبی مثانه هستند که در صورت پیشرفت شدید می‌توانند منجر به فلج اندام‌های فوقانی و تحنانی شوند.

خدایی تصریح کرد: از دیگر علائم بیماری ام اس می‌توان به گزگز کردن و مور مور شدن دست و پا به صورت یک طرفه یا دو طرفه اشاره کرد. باید به این نکته توجه کرد که بیماری ام اس در موارد شدید‌تر باعث ناتوانایی جسمی خواهد شد و در این صورت فرد به عصا برای حفظ تعادل خود نیاز پیدا خواهد کرد. به دلایل نامشخص بیماری ام اس در موارد خفیف و متوسط باعث ناتوانی فرد نمی‌شود.

رابطه مستقیم استرس با بیماری ام اس

این متخصص روانپزشکی با اشاره به تاثیر استرس بر بروز بیماری ام اس اظهار کرد: وارد شدن استرس و فشار‌های روانی به افراد باعث شعله ور شدن بیماری ام اس یا بدتر شدن عوارض آن خواهد شد که اهمیت اختلالات روانی در بروز بیماری ام اس در این مرحله به خوبی شناخته خواهد شد.

خدایی با بیان اینکه در برخی افراد ممکن است بیماری ام اس با حالت خاموش وجود داشته باشد، تاکید کرد: بیماری ام اس با حالت خاموش به علت بروز فشار‌های روانی، استرس، افسردگی‌های طولانی مدت و ... در برخی افراد بروز می‌کند و یا گاهی بیماری در فرم خفیف وجود دارد و فشار‌های روانی باعث تشدید آن می‌شود که در این صورت اگر ام اس عوارض چندانی نداشته باشد تبدیل به ام اس عارضه دار می‌شود.

این متخصص روانپزشکی تصریح کرد: گاهی اوقات افراد از بیماری ام اس در بدن خود خبر دارند که در صورت بروز افسردگی، اختلالات روانی، استرس و ... شدید‌تر می‌شود؛ برای مثال فرد مبتلا به ام اس در صورت افسرده شدن همانند گذشته نمی‌تواند اتفاقات پیش آمده را رفع کند و ممکن است روند درمان خود را به تعویق بیندازد یا از ادامه دادن آن منصرف شود.

خدایی درباره تاثیر استرس بر سیستم ایمنی بدن گفت: فشار‌های روانی، اختلالت روانی، افسردگی، استرس و ... می‌توانند باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شوند که در برخی موارد ابتلا به ام اس را در چی خواهد داشت.

بیماری ام اس

توصیه‌های پزشکی برای مبتلایان به ام اس

این متخصص روانپزشکی اظهار کرد: مبتلایان به بیماری ام اس باید استرس‌ خود را تا حد امکان کاهش دهند، از وارد کردن استرس به خود پرهیز کنند، در صورت بروز استرس با راهکار‌های درمانی بتوانند آن را کنترل و مدیریت کنند. همچنین تمرینات ریلکسیشن یا آرامش عضلانی، تمرینات مراقبه و ذهنی هم تاثیر زیادی در پیشگیری از بروز فشار‌های روانی خواهند گذاشت.

خدایی ادامه داد: عصبانیت، تحریک پذیری، از جاپریدن‌ها و ... می‌توانند باعث شعله ور شدن ام اس می شوند که کنترل خشم و دور کردن اضطراب و افسردگی هم یکی از مهم‌ترین اقدامات برای آرامش ذهن و جلوگیری از ابتلا به بیماری ام اس است.

این متخصص روانپزشکی درباره عوارض بیماری ام اس بیان کرد: بیماری ام اس باعث اختلالات پزشکی مانند اختلال در سیستم دفع ادرار، اختلال در سیستم تعادل،مشکل در راه رفتن فرد و اختلال در بویایی فرد ایجاد کند که در این صورت باید با درمان‌های توانبخشی، کاردرمانی، روان درمانی و در مواقع ضروری دارودرمانی وضعیت جسمانی خود را بهبود ببخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار