منابع رسمی اعلام کردند اولین نفتکش ایرانی وارد محدوده منطقه ویژه اقتصادی در آب‌های سرزمینی ونزوئلا شده است.
کد خبر: ۸۵۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 24 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از رویترز، رسانه‌های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفتکش ایرانی فورچون «Fortune» لحظاتی پیش وارد محدوده منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده است.

اولین نفتکش ایرانی وارد آب‌های ونزوئلا شد

صفحه توئیتری «آئرونوتیسیاس ونزوئلا» که بر تردد‌های هوایی و دریایی در ونزوئلا نظارت می‌کند، اعلام کرد اولین نفتکش حامل سوخت ایران وارد حریم آب‌های سرزمینی ونزوئلا شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شرکت اطلاعاتی «رِفِنِتیو ایکان» تایید کرد که نفتکش ایرانی فورچون وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز اعلام کرد به نظر می‌رسد حداقل یک کشتی آمریکایی با نام «آدام جوزف» در تعقیب نفتکش ایرانی بوده که بعد از وارد شدن به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا، دست از تعقیب برداشته است.

با این حال آئرونوتیسیاس از ساعاتی اعلام کرده بود هیچ ناو آمریکایی در نزدیکی نفتکش ایرانی فورچون حضور نداشته و یک کشتی گشت نظامی ونزوئلا از کلاس «گوایکری» در دقایق آتی به اسکورت این نفتکش می‌آید.

به نوشته راشاتودی، ۴ نفتکش ایرانی دیگر به نام‌های کلاوِل، فارست، فکسون و پتونیا نیز به دنبال نفتکش فورچون، در حال حرکت به سمت سواحل ونزوئلا هستند.

گفته می‌شود این نفتکش‌ها حدود ۱،۵ میلیون بشکه نفت فروخته‌شده ایران به ونزوئلا را حمل می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، ۵ فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است که کشور‌ها و شرکت‌های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین، در ونزوئلا منجر شده، به گونه‌ای که بنزین برای خودرو‌های پلیس و آمبولانس‌ها جیره‌بندی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار