کد خبر: ۸۵۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 23 May 2020

 

«فرانک-والتر اشتاین‌مایر» در پیامی ضمن تبریک پایان ماه رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر خواستار مشارکت همگانی درمحافظت از شهروندان مسلمان شد.
 
                                                   پیام تبریک رئیس‌جمهور آلمان به مناسبت عید فطر

 

به گزارش  تابناک به نقل از شبکه دویچه وله، «فرانک-والتر اشتاین‌ مایر» رئیس‌جمهور آلمان در پیامی به مناسبت به پایان رسیدن ماه رمضان در روز شنبه سوم خرداد خطاب به شهروندان آلمان گفت: «ما نباید نفرت و حملات خشونت‌بار به مسلمانان و مساجد را تحمل کنیم.»

او با تاکید بر این که حمایت از مسلمانان و مساجد آنها در آلمان وظیفه تمام شهروندان است، اطمینان داد که خود شخصاً با هرگونه نفرت‌پراکنی نژادپرستانه مبارزه می‌کند.

اشتاین مایر در پیام خود همچنین به اشاره به حمله تروریستی هانائو که در آن یک مرد آلمانی ۹ مهاجرتبار و مادر خود را به قتل رساند، خاطر نشان کرد که این حمله برای او عمیقاً تکان دهنده بوده است.

وی در ادامه از مسلمانان آلمان نیز تشکر کرد که در شرایط کنونی که ویروس کرونا همه‌گیر شده، محدودیت‌های وضع شده برای محدود کردن اجتماعات مذهبی را رعایت کردند.

اشتاین مایر گفت: «می‌خواهم از همه شما که از این قوانین سخت پیروی کردید و در موفقیت اولیه ما در مبارزه با این ویروس شریک هستید، تشکر کنم.»

این در حالی است که همه گیری کرونا مراسم ماه رمضان و همچنین عید فطر امسال را هم تحت‌الشعاع قرار داده است. شهروندان مسلمان آلمان برگزاری نمازهای جماعت و گردهم‌آیی‌های مراسم افطار را بسیار محدود برگزار کردند. به گفته اشتاین مایر این محدودیت‌های دست‌وپا گیر تجربه مشترکی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است.

رئیس‌جمهوری آلمان که چهارشنبه شب میزبان یک میهمانی افطار در کاخ ریاست‌حمهوری آلمان بود، مراسم عید فطر در پایان ماه رمضان را بخشی از زندگی مشترک ادیان در آلمان دانست.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار