معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دوره بازگشایی مدارس در صورت تصویب شورای مدرسه، امکان برگزاری امتحانات از شش خرداد وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 23 May 2020

حسین درتاج معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در بازگشایی مدارس و همچنین برگزاری امتحانات حضوری بیان کرد: به رسمیت شناختن آموزش‌های مجازی مدارس و تفویض اختیار به شورای مدارس دو ویژگی مهم و برجسته شیوه نامه بازگشایی مدارس است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط متفاوت مدارس از نظر کمیت و کیفیت آموزش‌های ارائه شده در ایام تعطیلات کرونایی، مدیران باید به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کنند که علاوه بر تسریع در تکمیل فرایند آموزشی، دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اجرای دقیق شیوه نامه بازگشایی مدارس عنوان کرد: مدیران بر اساس اختیارات تفویض شده به شورای مدارس، زمینه ارزشیابی پایانی را چه به روش حضوری و غیر حضوری مبتنی بر رعایت عدالت آموزشی فراهم کنند.

آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری بقیه غیر حضوری

درتاج با بیان اینکه امتحانات در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به شیوه غیرحضوری است، گفت: دبیر بر اساس شاخص‌های ارزشیابی مستمر و پایانی نوبت اول، آزمون‌های برگزار شده قبل از تعطیلات در بهمن و آزمون‌های غیرحضوری، تکالیف، فعالیت‌ها و ابتکارات دانش آموزان در دوره تعطیلات کرونایی، ارزشیابی پایانی را انجام می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در پایه نهم و دوازدهم آزمون‌ها به روش حضوری برگزار می‌شود، افزود: آزمون همه دروس پایه دوازدهم شاخه نظری اعم از نهایی و غیرنهایی، حضوری است، اما برنامه ریزی آزمون دروس پایه نهم و همچنین دروس غیر نهایی پایه دوازدهم به صورت مدرسه‌ای است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص آزمون‌های شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش عنوان کرد: آزمون دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه در همه پایه‌ها، غیر حضوری و با نظر معلم خواهد بود، ولی در مورد دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد مهارت باید برای هر پایه سه هفته آموزش حضوری و ارزشیابی به صورت همزمان برنامه ریزی شود و زمان آن می‌تواند در طول بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد ۹۹ باشد.

آموزش دانش آموزان تا ۲۷ خرداد پایان یابد

درتاج با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص استمرار آموزش یا توقف آن، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال اختیاری و زمان برگزاری امتحانات بر عهده شورای مدرسه است، ادامه داد: آموزش همه دانش آموزان باید حداکثر تا ۲۷ خرداد پایان یابد، ولی اگر شورای مدرسه‌ای قبل از تاریخ یاد شده به این نتیجه برسد که فرایند آموزش تکمیل شده، می‌تواند به مدرسه اجازه دهد فرایند ارزشیابی زودتر انجام شود.

او در مورد حضور دانش آموزان در مدارس شبانه روزی هم گفت: با توجه به تعطیلی خوابگاه‌های دانش آموزی، مدیران این مدارس باید با پرداخت هزینه رفت و آمد، زمینه حضور دانش آموزان در کلاس‌ها و آزمون‌ها را فراهم کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: آزمون‌های تغییر رشته، مدارس بزرگسالان، ایثارگران، راه دور و جامع پایه نهم خرداد و شهریور ۹۹ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

درتاج تاکید کرد: امیدواریم ارزشیابی‌های پایانی به شیوه‌ای برگزار شود که دانش آموزانی که به دلایل مختلف به آموزش‌های غیر حضوری دسترسی نداشته‌اند متضرر نشوند و همچنین دانش آموزانی که فعالیت لازم را در بستر فضای مجازی داشته‌اند بتوانند نتیجه تلاش‌های خود را دریافت کنند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار