معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: هیچ برنامه‌ای مهمتر از مبارزه با کرونا در این شهرستان نیست و همگان باید در این کار جدی باشند و نباید وضعیت کرونا را عادی تلقی کنند، چون هنوز شیوع این بیماری ادامه دارد اما باید با برنامه‌ریزی صحیح، سایر فعالیت‌های اجتماعی نیز تداوم داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 21 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:جلیل حسنی، پنجشنبه در سی و یکمین نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان لارستان افزود: اغلب در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها آمار مربوط به لارستان به صورت تجمیعی اعلام می‌شود در صورتی که در حوزه دانشکده علوم پزشکی لارستان سه شهرستان لار، خنج و اوز وجود دارد اما آمار مبتلایان هر سه شهرستان در هم تجمیع و به نام لارستان اعلام می‌شود و به همین سبب است که آمار لارستان در کشور بالا است.

انجام امور بهداشت و درمان شهرستان نوبنیاد اوز که پیشتر بخشی از لارستان بود و در تابستان ۹۸ بر اساس مصوبه هیات دولت از بخش به شهرستان ارتقا یافت و همچنین شهرستان خنج بر عهده دانشکده علوم پزشکی لارستان است.

معاون استاندار فارس بیان کرد: با توجه به این موضوع، به لحاظ ابتلای به کرونا وضعیت لارستان از میانگین وضعیت کشوری بدتر است، اما اگر آمار این شهرستان به تفکیک اعلام شود میزان مبتلایان لارستان از خیلی از شهرستان‌ها به نسبت جمعیتش کمتر است.

حسنی با بیان اینکه، اقدامات این شهرستان بیشتر بر موضوع بیماریابی متمرکز است، گفت: یک فرد مبتلا به کرونا با پرواز کویت به اصفهان رفت و در ادامه به منطقه لارستان آمد و بیش از ۱۵ نفر را در این شهرستان مبتلا کرده اما این موضوع از دید همه مخفی است و کسی از آن اطلاع ندارد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: حتی یک نفر مبتلا به بیماری کرونا در منطقه هم برای ما زیاد است از این رو دانشکده علوم پزشکی لارستان به صورت مستمر بیماریابی و آزمایش کرونا را انجام می‌دهد و این تمرکز بر بیماریابی، شاخص مثبت این شهرستان است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه در ایام بیماری کرونا تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله با این بیماری بسیج شده و با دانشکده علوم پزشکی این منطقه همکاری می‌کنند، اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف ما تابع شرایط کشوری و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

حسنی بیان کرد: از اوایل اسفند ۹۸، نشست ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان برگزار و در مورد کنترل ورودی و خروجی ها، وضعیت تردد، ایست و بازرسی‌ها، غربالگری، تب سنجی، ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی، بستری بیماران و بیماریابی اقدامات زیادی انجام شده است، زیرا با یک بیماری خطرناک و کشنده مواجه هستیم که در صورت غفلت، فاجعه به بار خواهد آورد.

وی از شهرستان‌های همجوار نیز خواست که با دانشکده علوم پزشکی لارستان بیش از پیش همکاری کنند.

فرماندار ویژه لارستان همچنین گفت: اگر انجام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در این ایام درست برنامه‌ریزی شود با بحران جدی مواجه نخواهیم بود و این امر مستلزم ایجاد تعادل

در این امور و اعمال مدیریت اصولی برای کنترل این بیماری است.

او اضافه کرد: هیچ برنامه‌ای مهمتر از مبارزه با کرونا در این شهرستان نیست و همگان باید در این کار جدی باشند و نباید وضعیت کرونا را عادی تلقی کنند، چون هنوز شیوع این بیماری ادامه دارد اما باید با برنامه‌ریزی صحیح، سایر فعالیت‌های اجتماعی نیز تداوم داشته باشد.

حسنی در مورد چگونگی و زمان برگزاری امتحانات نهایی مدارس و دانشگاه‌ها هم اظهار داشت: این موضوع باید به صورت تخصصی با حضور مسوولان دانشکده علوم پزشکی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نماینده‌ای از فرمانداری ویژه لارستان و انجمن اولیا و مربیان برگزار و در باره نحوه برگزاری امتحانات نهایی در این شهرستان، برنامه‌ریزی و نتیجه آن به ستاد مبارزه با کرونا شهرستان اعلام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور کارگران اتباع بیگانه در شهرستان لارستان اشاره و بیان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و نیروی انتظامی باید برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نظارت کامل بر نحوه عملکرد اتباع دیگر کشورها داشته باشند و گشت‌های مشترک خود را به طور مستمر در این شهرستان انجام دهند.

پروازها نباید تعطیل شود

فرماندار ویژه لارستان همچنین بر انجام پروازها از فرودگاه بین‌المللی این شهرستان تاکید کرد و گفت: پروازها نباید تعطیل شود زیرا اگر این امر انجام شود در دوران پسا کرونا برای راه‌اندازی دوباره شرکت‌های هواپیمایی با مشکل مواجه می‌شویم، باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای انتقال مسافران رعایت کنیم و پروازها مثل همیشه انجام شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی تا روز سی و یکم اردیبهشت‌ماه ۹۹، تعداد ۲هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است. مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسیده و در روز سی و یکم اردیبهشت، ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان، شهید فقیهی، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار